Once or twice is enough

Kommer ni ihåg Fru Företagsam?
Idag gjorde hon det igen. IGEN!

Fool me once - shame on you
Fool me twice - shame on me

Ett - Noll till fru Silversvart. Den sablarns geten.

Makens provisoriska lagning har funkat bra (nåja, allt är relativt) sen sist, så jag har kamperat ihop med latmasken och helt enkelt skjutit projekt Fixa Iordning på framtiden.
Det skulle jag inte ha gjort.
Lärde jag mig idag.


In under tråden tog hon sig.
Bort med, och förbi lastpallen tog hon sig.
Över ryktlåda, foderhinkar och regntäcken tog hon sig.
Upp på, och vidare igenom blåa lådan tog hon sig.
Av med locket, och vidare ner med huvudet i fodertunnan tog hon sig.

Men ut.
Det tog hon sig inte.

Inte förrän jag hade tagit loss tråden och flyttat på lastpallen.
Då kom hon snällt ut.
Hon var mätt sa hon.

Och medan jag hade storstädning i mitt vidriga lilla hemsskjul (där det både kissats och bajsats - who knows hur länge hon hade bott där...), och Maken satte upp elstaket så man inte ens kommer i närheten utan att stänga av elen först, så stod Tjocka Tanten mitt i hagen och bara tittade på oss. Jag kan slå vad om att hon log. Hemska häst!

Men hon är iaf snäll och står som ett lamm då jag tvättar fötterna på henne.
Alltid någon tröst.

Och det är tur för henne det.
Don't mess with Myra! No more!

Herr Fux, däremot.
Han som inte för en sekund skulle få för sig att gå in och stjäla mat.
Inte ens om utrymmet inte togs upp av en stor fet silversvart röv.
Han.
Han äter upp mina björnbär!!!

Vilket visst inte faller Fru Silversvart i smaken.
Är hon mätt, månne...

Sagt och Tyckt
Postat av: Nathalie

Ojojoj, hoppas hon inte blir pippi i magen :)

Dom lär sig snabbt dom där krakarna! Hahahaha.

Postat av: Liselott

Du får springa ut och plocka alla björnbär innan alla är uppätna! skrattar



Ser riktigt skönt ut med ett fotbad ;) fnissar åt bilden



Kvällskramar Liselott

2008-09-27 @ 21:53:27
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Fast erkänn man får ju sej ett gott skratt efteråt...hon såg säkert hemskt lessen ut fniss

2008-09-27 @ 22:51:49
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: PiaLia

hahaha! fru silversvart verkar vara i samma kaliber som min doris... fast doran då är klädd i kattkostym... min gamla laptop från före sekelskiftet kämpar frenetiskt för att få mig att pensionera henne... hon har stängt ner tangentbordet.... men... pian har väl aldrig gett upp i första taget... skärmtangentbord finns det något som heter... haha... och den här kommentaren e nog 17 det längstasom minakrampande fingrar knappat in... but... i´ll be back... kram på er tokmyror och busgnägg

2008-09-28 @ 02:07:32
URL: http://pialialottapotta.blogg.se/
Postat av: Myra

Nathalie: Hon klarar sig förvånansvärt bra efter sådana här händelser. Hon är ju aaalltid de nsom hittar på. Och alltid den som klarar sig. Jag brukar jämföra henne med Lena Furbergs Mulle. :D



Liselittan: Men eller hur! Det är värsta tävlingen fram till björnbärsbuskarna. Galna häst! Hahaha



Nilla: Jooo, man skrattar oftast åt det i efterhand. Men just när det kommer till saker som är rent livshotande för dem så är det fan inte roligt. Både maten i sig, och så hur det ser ut där bakom. Det är som värsta tippen, men så räknar man ju inte med att hästarna ska vara där heller.... Fast hon lever. Och mår bra. :)



PiaLia: Hahahaha. Du är helt undebar! :D Kram på're.

2008-09-28 @ 13:18:51
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: nika

Ohhh...vilken företagsam dam...hahahahahaha. Jag kan se henne framför mig när hon forcerar alla hinder.Du har att göra med henne..haahahahahahahaha



kram

2008-09-28 @ 15:09:35
URL: http://simonslane.blogspot.com
Postat av: MissyElliot

ha ha ha, liknelsen till Mulle är ju helt klockren...



Men jag tror helt enkelt att du ger henne för lite mat. Det är därför hon måste stjäla till sig småsmulor...

garvar och kutar



kramiz

2008-09-28 @ 15:34:25
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Malde

Väldigt var Fru Silversvart är påhittig! Verkar vara lika duktig på att hitta vägen till ätbart och drickbart som Stora Sonen i mitt hus ;-) Som hittar saker som är instoppade i kylväskor med lock, inställda i hyllor bakom alltmöjligt, inlåsta, och allt detta när han har varit flera mil hemifrån. Ändå hittar han och tar, fast han inte har nyckel...

2008-09-28 @ 20:13:17
URL: http://maldes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback