Tidig tonåring

10.05 lördag förmiddag. 
-Kom och ät nu. Frukosten är klar. ropar MyrPappa. 
MellanMyra är på plats inom två sekunder. Av LillMyra syns inte ett spår. 

-LillMyra..? hojtar MyrPappa.  
-I don' wanna eat. I wan' a nap! hörs det från sovrummet. 
-Frukosten är klar. Du får sova sen! fortsätter MyrPappa. 
-No eat - sleep! No eat - sleep! No eat - sleep! 
-Men sluta nu. Kom och ät! 
-Nope. Inte äta - sova! Inte äta - sova! 

Och sådär håller de på ett tag. 
Till 10.13. 

MyrPappa reser på sig och försvinner in i LillMyras rum. Det hörs bonk och pang, och fnitter och rassel, och snart kommer han tillbaka. Med LillMyra hängandes som en säck potatis. Får på henne en morgonrock och sätter henne på stolen ...där hon glider ner i halvliggande ställning, sedan vidare ner på golvet. 
-I reeeally need a nap. 

Jag tittar på MyrPappa, biter mig i läppen för att inte fnittra högt och rycker sakta på axlarna, innan jag gör en djupdykning i min stora tekopp. 
Ni ser. 
I rest my case. 

Nuts. Bonkers. Cracked. Loopy. 
Kooky. Loco. Round the bend. 
You choose. 



Sagt och Tyckt
Postat av: MyrPappa

Joo, dom bras vall pa sin mamma forstass, sjalv ar jag ju uppe med tuppen varje dag och vantar talmodigt pa att dom andra ska vakna sa vi kan borja dagen.... Vanta nu, MyrMamma ar bara en trappa upp.. Hmm ater till jobbet...

2008-10-04 @ 13:17:09
Postat av: MissyElliot

mohahaha

Kan nästan se scenariot framför mig...

;-)

Postat av: Lix matte

Samma här, kan se det framför mig. ler brett

Fasen jag måste skaffa fler timmar på dygnet så jag hinner uppdatera mig på alla mina favvobloggar! Vet du nåt bra ställe man skaffar tid på? :D

Trevlig helg!

2008-10-04 @ 23:18:54
URL: http://lillelix.wordpress.com
Postat av: sabina

ÖNSKAR så att det var mina barn som gjorde så en HELG, därimot i veckorna så vill dom bara sovasovasova, sucka....

Kraaaaaaaaaaaaam

2008-10-05 @ 14:56:20
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Liselott

Siesta är aldrig fel och uppe med tuppen - det är pappa i huset här hemma också. Jag hajar inte varför...



skrattar åt blogginlägget



Kramis L

2008-10-05 @ 17:32:56
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Stef

Aaaaaahahahahahaha.....kan se det hela framför mig. Hon måste ha varit vääääldigt sömnig ;)



Kram kram

2008-10-05 @ 20:32:53
URL: http://www.groovinatmiami.blogspot.com
Postat av: Jules

Det ska börjas i tid :D

2008-10-06 @ 09:30:27
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Myra

MyrPappa: Du? Uppe med tuppen!? Den dagen lovar jag att sluta äta godis! :)



MissyElliot: Hemska onge! :D



Lix matte: Hehe. Mer tid? nää. Jag letar också. :P



Sabina: Men visst ÄR det skönare att ligga kvar isängen en vardagsmorgon! Nått skumt det där. ;)



Liselittan: Rättelse: MyrPappa är INTE uppe med tuppen. Han luras!



Stef: Så går det när man har party med storasyster halva natten. haha



Jules: Jag tycker inte det är tid än! hihi

2008-10-06 @ 12:17:25
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Jules

Myra! Jag håller på SmåMyrorna! Hahaha



Sitter fortfarande och fnular på hur du ska kunna omvandla LillMyras energi till elektricitet (tar ett tag att tänka, för jag vill ju inte att mina MyrIdoler ska ta nån skada)



Tjingtjing

2008-10-06 @ 15:02:56
URL: http://julesofswe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback