Sunday afternoon



Här. Här har man inte kunnat rida på hela sommaren. Det har varit översvämning. En hel sjö. Djup nog att simma runt i. Men nu har det istort sett torkat upp, och man kan, om man inte mind leriga hovar, ta sig fram ganska smärtfritt. Det börjar också grönska så smått igen. Dock är det mesta dött. Gräs, blommor och träd. Lite kusligt nästan. Om man har fantasin åt det hållet. Det har inte jag...

Som ni ser så klarade vi oss helskinnade igenom svackan, och ner till havet. Där det var flod så det inte fanns någon strand alls att hållas på. Ingen strandgalopp, alltså, men väl stora vågor att titta på.

Lämnade av lilla P på vägen tillbaka. Hon ville dock inte alls stanna hemma, så J fick följa henne ända till bakdörren och stänga om henne. Jag förstår henne. Jag hade inte heller velat bo där. Det lilla fula huset, som jag absolut inte är ett dugg avis på. Orka städa, liksom... Eller leta SmåMyror innan skolan börjar...

J gör något.... Enligt mig har det med åldern och balansen att göra, och att det enbart pga att Fru Silversvart snällt och tålmodigt stod still inte resulterade i platt fall. Enlig J är det inget vi ska prata om. Så då gör vi inte det. Vi pratar om Herr Fux och hans, numera, förkärlek till åsnorna istället. Han gillar åsnor. Numera.


Det blir mörkt tidigt nu. Och fort. Här har vi kommit tillbaka till hagen, klockan är inte ens halv åtta, och det är mörkt åt alla håll. Men ändå ganska vackert.

Sagt och Tyckt
Postat av: Kottemor

Oj så fint du bor sockertopp!:)

Äventyr varje dag.

Minsann:)



Kraaaaaaaaaamar

Postat av: Miss K

Vad vackert ni verkar ha det! Det där huset...mm förstår att du är avis på det. Jag älskar hus och gärna den äldre modellen av hus. Det såg verkligen fint ut. Men så har jag ju fått för mig att där borta i det landet du bor i ska vara vackert?...man kanske måste ta sig över och kolla upp det där IRL..Kram

2008-10-13 @ 14:35:10
URL: http://meramig.blogspot.com
Postat av: Myra

Kottemor: Oh. Nej. F'låt! Jag var kanske lite otydlig i texten. Det är INTE mitt hus. Det är J's. :)



MissK: Jaaaa, klart du måste komma och se med egna ögon! Jag kanske luras! nicka :P

2008-10-13 @ 16:01:59
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Ingela

Vackra bilder! :)

2008-10-13 @ 16:55:46
URL: http://mammabloggen.com/
Postat av: Malde

Härliga bilder! Kunde skulle jag komma som ett skott och hälsa på dig. Du kanske kunde låna en Shire-häst eller möjligen en Irish Cob till mig att rida på med dig. Jag ska inte rida dina isisar med min vikt.



Du har mail!

2008-10-13 @ 17:45:38
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ååååååååh, gulle gulle gulle gulle huset då! När jag blir stoooor (haha, skrattretande) och bygger hus (HAH, ännu mer skrattretande - frust) ska jag bygga ett sånt hus :D du snor ritningarna åt mig sen va? ^^

2008-10-13 @ 19:23:43
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Liselott

Schyssta bilder! Myra, det blev ju nästan som en pekbok! ler Följer med i din text och kollar in bilder pekar på bilderna fniss fniss



Otroligt vackra vyer. Måste vara riktigt harmoniskt att rida vid stranden. Vid vattnet. :)



Kramis L

2008-10-13 @ 19:29:41
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Jules

Åh så fina bilder!

Jag är som Miss K - gillar gamla hus. Det får gärna spöka i dem oxå...-razzel razzel-

2008-10-14 @ 08:44:47
URL: http://julesofswe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback