Konsten att få plats

Ja jisses.
Maken och jag hade en period då vi behövde plats för både två barnstolar, liggvagn, sulky och tre schäfrar.
Och så alla mindre saker som hörde till dårå. Blöjor, ombyten, leksaker, kräkpåsar, papper, våtservetter, koppel, vattenskålar, spårselar... You name it.
Jag måste säga att jag är ganska glad över att den tiden är över, och att vi numera kan åka iväg utan nästan nånting. Det sparar både tid, tålamod och humör, vill jag lova.

Men det är klart. Nån lite Mini skulle vi inte klara oss med direkt.
Jeepen är guld värd.

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Maken och jag har vilda funderingar på vad vi ska köpa för bil(ar) när barnen har flyttat. Gemensamt är väl att det blir en bil med plats för två personer med enbart tandborstar i packningen, och kanske en lite mer praktisk ;-)



Kanske en motorcykel, jag har ju funderingar på att ta körkort för motorcykel sen också :-D Det behöver inte Maken göra, han fick sitt med bilkörkortet.

Postat av: Znogge

Ah, det där kändes väldigt välbekant! Men det är svunna tider! Fast hundarna tar ju plats så vi hade inte heller klarat oss med någon liten sportloppa!

2008-10-30 @ 23:44:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nilla

japp håller med om att det känns bekant nu slipper man allt det där..ja jag e less på att vara förskyld skiten släpper ju aldrig....ha det så bra

2008-10-31 @ 07:29:23
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Jules

Bilar...suck! Jag hatar bilar. Vi har 3 och ingen är riktigt bra för oss; eller ingen är bra för mig. Alla bilar är "arbetsbilar" och pja de är fullastade med allehanda skrot (enligt mig - inte mannens åsikt) och när jag nångång vill ha den stora bilen med flak så är flaket fullt med tex skopor eller rotatilter; så där har jag ändå ingen nytta av flaket...hur jag än gör, vilken bil jag än vill ha just här och nu så blir det alltid fel. Tror att jag ska köpa mig en minibil. Och aldrig ge mannen i mitt liv tillgång till den.

Kram

2008-10-31 @ 07:48:25
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Det Mörka Hotet

Jag tänker också på alla de saker som behövdes när döttrarna var små - det var ju ett mindre projekt att hälsa på ens vänner!



Oavsett bil så önskar jag er en synnerligen trevlig helg, kram!

2008-10-31 @ 07:55:03
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Jill

Hmm, då vet jag vad som väntar...

Som tur är har vi redan stor kombi i alla fall.



2008-10-31 @ 10:12:10
URL: http://wegerup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback