Bygga sandhund

Förra veckan var troligtvis sommarens sista. Får nog inse att det är höst nu. Senaste dagarna har varit rejält kyliga. Härom morgonen kom jag tom på mig med att sitta och önska att jag hade tagit på mig vantar. Det var kallt som attan om fingrarna, där jag skrittade fram på Herr Fux. 

Svårt att tänka sig att det var så sent som i söndags jag satt bland sanddynerna -i bara bh- och grämde mig över hur urbota dum jag var som inte tagit med vatten till Prinsessan. Varmt som attan var det, och jobbigt hade hon det. Hade det inte varit för att hon är en sån klipsk liten varelse så hade vi fått ge oss av hemåt bra mycket tidigare. Men nu letade hon rätt på lite skugga och grävde en alldeles lagom stor grop i den svala sanden där hon sedan låg och svalkade sig. 
Tills hon tröttnade, och återigen for omkring. 
Tills hon blev för varm och grävde sig något djupare ner. 
Tills hon tröttnade, och återigen for omkring. 
Tills hon blev för varm och grävde sig något djupare ner.   

Ja, ni hajar. 
Eller...? 

(Tills hon tröttnade, och återigen for omkring. 
Tills hon blev för varm och grävde sig något djupare ner. 

Nu då? 

Ni som fortfarande inte hänger med hänvisas vänligt men bestämt tillbaka till början av inlägget. Resterande läsare fortsätter som vanligt.) 

MellanMyra studerade sin vita Prinsessa och drog snabbt slutsatsen att det var synd om henne. Inte så mycket för att det egentligen var för varmt för henne att fara runt som hon gjorde, utan av den anledningen att hon bara kunde kyla ner ena sidan av kroppen åt gången. 
Så MellanMyra pausade i pulkaåkandet och tog helt enkelt Prinsessans ide´ ett steg längre.

Vilket den överhettade hunden inte verkade ha något emot...

Sagt och Tyckt
Postat av: Fi

Oh man! Hur ska du få henne vit igen??

Ha det bäst! Kram på er

Postat av: Märtagreta

Ni är en mycket speciell familj, både människor och djur. Jag måste givetvis testa om vår Silje vill bli nedgrävd nästa sommar... nästa sommar.......fasen, jag längtar redan efter nästa sommar! snyftar

2008-10-03 @ 09:38:36
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Kim M

Hahaha.

On and on and on and on.

Jag fattar.

2008-10-03 @ 11:28:49
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: TomasR

Fasiken, acceptera hunden det där? Helt nedgrävd i sanden? Visst, det var hunden som startade det och kanske bara tacksam i slutändan

2008-10-03 @ 11:40:07
Postat av: Myra

Fi: Jag!? Nänä, det får hon fixa själv! :P



Märtagreta: Speciell charmig eller speciell konstig? ;)

Och jag längtar OCKSÅ till nästa sommar. Vill NU!



Kim M: U got it! Gr8! Hihi



TomasR: Haha, jooo, hon gjorde det. Låg så snällt så. Men två sekunder efter sista kortet så for hon upp igen. Hela hon var jättesval! :)

2008-10-03 @ 15:13:47
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback