Från det ena till det andra

Ok. Jag ska inte hålla er på sträckbänken längre. Angående min nyfunna kyrklighet
Det är MellanMyras fel. Helt och hållet. 
Hon har bytt: 
mot: 

För det går ju nästan helt och hållet hand i hand! Eller hur. 
Inte alls som natt och dag. 
Och så råkar det då vara så att en av de bästa i området håller till med sin undervisning i en av kyrkorna i byn. 

Trots att Fia har lovat att skicka över rosa benvärmare direkt från USA och MyrMormor resten av utstyrseln så vägrar MyrPappan fortfarande (än mer...?) att befatta sig med det hela. 
Men erkänn. Visst vore det en syn för gudarna (moahahaa) om MyrPappa fick på sig lite balettkläder. Jag tror det skulle matcha både hans tatueringar, rakade skalle och motorcykel. 

Tills vi lyckats med övertalningen så är det dock jag som står för allt vad som har med balett att göra. Så varje onsdag traskar jag med MellanMyra till kyrkan. Medan MyrPappa tar med sig LillMyra till judolokalen. 
Fast jag dansar då inte. Sitter snällt på en plaststol i ena hörnet och säger inte ett knyst. Det är enklast så. Att jag håller tyst helt och hållet. Svordomar och andra grodor hoppar så lätt... 


Sagt och Tyckt
Postat av: jules

Åh balett <3

Tycker att MyrPappa gott å väl kan supporta MellanMyra ;) Han skulle säkerligen göra succé i ballerinakläder :p Det vore en syn för Gudarna!

Jag skulle gjort som du - sitta på en stol och hålla tungan mitt i mun - det är så lätt att olämpliga ord halkar ur :D

Kram

Postat av: barbro

hehe, kikade mest in för att skicka en mega kram jag.... ha d toppen.

B

2008-11-27 @ 16:45:00
Postat av: Malde

Jag försöker tänka mig MyrPappa i balettkläder a' la Svansjön. Det går sådär kan jag erkänna. Men nog måste han väl supporta MellanMyra och följa med henne någon gång i alla fall! Vad han än tycker om kyrkan.



Det är nog bäst att hålla tyst... Lugnast för familjefriden också ;-)

2008-11-27 @ 22:14:59
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Kim M

Jamendåså!

:D

Underbara bilder. Jag skrattade högt (som vanligt).

2008-11-28 @ 09:12:05
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Kottemor

Nejmen åh så gulligt!!!:)

Jaaa.... det var ju lite ombyte!



Kramar söta och ha en härlig helg!

2008-11-28 @ 10:01:40
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: TomasR

mmh, ingen poledancing... många här som blev besvikna ;)

2008-11-28 @ 10:50:16
Postat av: Myra

Jules: Jamen visst borde han! Hihi. Men jag vet inte. Kanske MellanMyra blir portad om pappa hänger på... Moahahaa



Barbro: du söta! Det var länge sedan. Är det ett teckan på att du mår bättre!? Hoppas det. KRAM



Malde: Ojoj. Inte ens jag vågar mig på sådana fantasier! Hehe. Jag är inte lika orolig över vad han tycker om kyrkan, som om vad kyrkan skulle tycka om honom. Det har hänt förr att han har blivit utvald för att försöka omvändas! LOL



Kim M: Du tar mig aldrig på allvar!! ;)



Kottemor: Lite ombyte ja! Snacka om helvändning. :D



TomasR: Oh. Sorry. Jag kanske skulle börja med det då.... För mina barn låter du bli!! :P

2008-11-28 @ 13:18:20
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Märtagreta

Ha, har du sån respekt för Guds hus du? Svär på svenska vet jag, var dig själv ;-)

2008-11-28 @ 17:54:29
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: TomasR

Äsch, gör det inte för min skull. Den man du bor med verkar dock inte ha något emot det :)



Din barn... eeeeh, vad tror du om mig? Visserligen har jag fallit för ögonen ovan....

2008-11-28 @ 22:03:05
Postat av: Myra

Märtagreta: Hahaha. Kan jag inte få hålla skenet uppe lite, tycker du!? Sumpa inte min image nu! :D :D :D



TomasR: Maken har så mycket underliga ideér... :P

Vad jag tror...? Vart ska jag börja...? Närå, men det var faktiskt ögonen jag hade i åtanke. :)

2008-11-29 @ 15:02:07
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback