Sol, vind och vat... eh... lera

Äntligen en solig dag igen! Blåser rejält gör det fortfarande, men det är åtminstone soligt och uppehåll.
Har inte ridit på fem (!!) dagar och hästarna har inte alls tyckt det varit trevligt. Lite gladare blev de iaf då jag fick öppna upp hagen ordentligt. Jag såg det som att det skulle ha större och på så vis torrare yta. De såg det som att julbordet var framdukat. Jag fick knappt runt sadelgjorden på Fru Silversvart idag...

Nu får det gärna vara uppehåll ett bra tag, om jag får bestämma. Det är ett jäkla klafsande i hagarna och jag är fasligt trött på att borsta leriga hästar. Kolla in Herr Fux, så förstår ni.

Och efter att farit runt i hagarna mellan strax efter nio och halv ett -inklusive med på ridtur- så såg Prinsessan ut så här:

Men lycklig, det var hon.
Tills vi kom hem och hon blev kommenderad att stanna i hallen. Nu är jag ingen poppis matte längre.
Vänta bara tills hon inser att hon ska under duschslangen...


Sagt och Tyckt
Postat av: TomasR

Stövlar till hunden?



Och kanske hästen?



Fast hur man hindrar leran att hitta upp till huvudet på hästen vete tusan. ja inte jag som inte varit nära en häst sedan jag var sju år. Det var den dagen jag, eller mina nära, att jag var allergisk och häst-allergen användes som testämnen för att se om pricktestet fungerade. Det gjorde det. Det blev en stooor prick.



2008-11-11 @ 17:51:46
Postat av: Jules

...är din hund och din häst släkt med mannen i mitt liv?

:D

Postat av: Anonym

Lerigt blev det - hihihi!! Gick det bra med slangen sen? ;) Kramis Liselott

2008-11-12 @ 21:19:57
Postat av: Plogflickan

Här har det i allafall frysit ihop...

2008-11-13 @ 13:33:25
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback