Lilla Fröken Vit

Ok. Nu hinner jag vara lite tydligare än i morgonens inlägg.

Som ni vet så har SmåMyrorna velat ha en häst till, så att vi kan rida alla tre ihop. För min del skulle det betyda betydligt mindre rännande och slippa få håll och andra krämpor. För Småmyrorna skulle det nog bara betyda att de slipper vänta på morsan...
Medan LillMyra varit ganska ointresserad över färg, namn, storlek och annat på den ev nya hästen, så har MellanMyra haft desto
starkare åsikter.
Om det nu skulle vara en ny till dem, vill säga. Helst vill hon ju behålla Herr Fux som sin, vilket jag motsäger mig ganska bestämt. Han är inte direkt nån barnhäst, den där vilden. Och han är dessutom min stora kärlek ju!

Anyhoo. Jag har lagt ut lite krokar till höder och vänster, men varit inställd på att vänta tills framåt våren. Av många anledningar.
Det är både roligare, trevligare och lättare att ha häst på våren och sommaren. Det är om vintern det är tufft och ibland ganska motvilligt som man ger sig av mot stallet. I mörker, kyla, regn och blask.
Det är också vintertid som det är dyrast att ha häst. Foder, täcken och annat, som inte behövs då de går på bete.
Och dyrast är det ju också för oss själva om vintern. Med alla elräkningar, vinterjackor och julklappar.

Men det är ju inte lätt att hitta DEN hästen/ponnyn så jag tänkte ju vara ute i god tid. För en gångs skull. Om mamma läser nu så skrattar hon högt. Är det någon som gör saker impulsivt och helst nyss så är det jag. Och det verkar ju bli så den här gången också...

För. Lösningen fanns närmare än jag hade tänkt mig. Och bättre på alla sätt och vis.
Min underbara L, som jag hyr in hästarna hos, har på oviss tid lånat ut sin lilla ponny till SmåMyrorna. L kommer även i fortsättningen stå för alla kostnader, som tack för att vi håller igång henne. Det kommer på så vis inte kosta mig mer än tid och tålamod. Och det har jag gott om!
Ja, hrm... iaf tid. Det FINNS 24 timmar per dygn.

LillMyra hoppade jämfota i en timme efter att jag talat om det. Hon har ridit Fröken Vit förut, och tycker såååå mycket om henne.
MellanMyra tycker också om Fröken Vit, men hade ju egentligen lite andra krav på vad hon skulle ha för häst. (Kolla länken tidigare i inlägget)
Men erkänn. Korsningsponny, vit, sto... Jag menar. Det lever ju upp till nästan alla kraven som MellanMyra har.

Nu ska vi bara se hur de kommer överrens. Om vem som ska rida vem. Och när. Och hur.
Men så länge de bara ger fan i min älskade Herr Fux, så kommer jag inte lägga mig i. Ett dugg.
Jag har fått min häst tillbaks! :)

Sagt och Tyckt
Postat av: Znogge

Vilken bra lösning och bra i pris dessutom! Hos oss brukar man få betala för att vara skötare åt en häst men vår äldsta dotter har hittat en hästägare som blir överlycklig när hon hjälper till. Helt gratis och till ömsesidig nytta och glädje! Hoppas småmyrorna ska trivas med den nya hästen!

Postat av: Malde

Visst är det bra att ni har varsin häst att rida på nu. Vilka härliga ritter! Det bästa av allt är att du "får" Herr Fux tillbaka ;-)

2008-11-13 @ 22:00:08
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Jules

Den perfekta lösningen för alla :)

Grattis SmåMyror till lilla fröken vit!

Rid försiktigt nu.

2008-11-14 @ 11:09:10
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Myra

Znogge: Kan knappast bli bättre. Det enda jag hade kunnat önska vore att pålle var nåågot med utbildad, men det ska nog gå bra ändå. Hon är snäll som få!



Malde: Jaaa, Herr Fux är återigen i mina händer! Haha. Ska trimma den lilla ett slag först, så ska vi snart ge oss ut ihop. Det ska bli sååå roligt!



Jules: Perfa, perfa!

2008-11-14 @ 11:45:58
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback