Höst Vs Sommar

Vinden viner utanför, och jag kan lova att gardinerna svajar också. Men jag vägrar helt sonika att titta på dem, då jag kommer bli än mer frusen om jag ser att det drar in. 
Regnet piskar mot rutorna och jag har på pin tji dragit för gardinerna för att slippa se det. Gardinerna som inte svajar, dårå... *harkel* 

Maken skulle hem till J och fixa med hans dator, och tog då med sig MellanMyra. J's fru D är visst väldigt duktig på flöjt! Får se om hon kan banka lite vett i MellanMyras hysteriska blåsande i den där tingesten. Sen på fredag har MellanMyra sin första musiklektion i skolan, och då kan det ju vara skönt om hon vet litegrann vad det är hon håller på med. 
Mig får hon då ingen hjälp av. Inte för att jag inte vill, utan för att jag inte kan. En flöjt låter, så långt sträcker sig min kunskap där. 

LillMyra ligger nerbäddad i sin säng och tittar på film. Hon hostar så jag tror lungorna ska ploppa ur på det stackars barnet. Men febern verkar ha lagt sig och idag åt hon tom med god aptit, så nog är hon på bättringsvägen alltid. 

Själv har jag försökt hålla huvudet kallt idag. Jag tror jag lidit av något som kan liknas vid baksmälla. Kanske, eventuellt. Hmm... 

Längtar till sommaren gör jag också. 
Tänk. Det var inte länge sedan som det var juli och vi tränade på att stå på huvudet nere på stranden. Med vi menar jag inte jag dårå, utan SmåMyrorna. Jag utsätter mig inte för sånt mer. Går inge' bra... 



Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

LillMyra ska krya på sig!



Tvärflöjt är speciellt. Jag har spelat detta instrument några år, efter den (då) obligatoriska blockflöjten.



Tjocka gardiner med tyngder längst ner, de fladdrar inte så mycket. De isolerar en del från drag också ;-)



Baksmälla, du??? Det kan jag väl aldrig tro!?!?!?!



Dottern har ridit idag. Det var länge sedan jag såg henne så glad och harmonisk som idag när hon satt på Gandur. Typ sedan hon sist red för över tre år sedan... :-)

Postat av: Kottemor

Hihihihhiii, hahahahaa, en sån härlig film:)

Bultar lite extra i mitt stackars huvud idag bara jag ser det men kan inte låta bli att fnissa så högt så jag nästan väcker resten av huset;)



Puss på dig söta o krya på Lill!

2008-11-10 @ 07:24:06
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Myra

Malde: LillMyra kryar på sig. Sakta men säkert. :)

Tvärflöjten låter massor. Men nu med liiite mer koll på det hela.

Bra ide med gardinerna, men blir det inte fasligt mörkt och tråkigt då...? ;) Som om det inte är det redan nu, menar jag.

Baksmälla och baksmälla. För mig var det baksmälla. Jag var trött och huvudet gick på lågvarv. :D

Klart hon var glad! Hästar har den effekten. nickar bestämt



Kottemor: Hihi. Sådär höll de på dagarna i ända. Nu har de lite mer snits på det. Och fnittra nu inte så du stör arbetskamraterna! :P



2008-11-10 @ 10:51:21
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: PiaLia

Underbart härlig film! JAg provade det här med att stå på huvudetr föär nåt år sen... Haha! Av nån underlig anledning trodde jag att det liksom satt i märgen sådär 20 år efter sist jag gjorde det, lekande lätt!

But... Big Nono! Tanten har tappat balans... vilket är det enda hon tappat... kilona har gjort den motsatta resan! Suck!

2008-11-10 @ 16:13:01

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback