Horse burglars

Stor klump i magen. Tankarna skenar.
Jag är arg, ledsen och förbannad. Och orolig. Så satans orolig.

Det har gått en våg av häststölder i olika områden, och nu är det våran tur. Senaste svängen var i en av grannbyarna, endast 20 minuter härifrån.
De åker visst runt och kollar in läget först. Fotar och planerar. Sen kommer de tillbaka på nätterna och plockar de hästar de valt ut.

Ryktet sprids. Vi har haft telefonkedja under dagen. Alla är på sin vakt. Håller koll.
Men vad fan kan man göra? Annat än att hoppas på det bästa.

Jag har hägnat av, så hästarna går på en liten plätt bakom häcken, och inte syns från vägen, och vi har tjocka kedjor med lås på grindarna. Men helst av allt skulle jag vilja rida hem dem och ha dem i hallen.

Jag funkar inte som jag borde idag.
Jag är riktigt, riktigt obehagligt rädd...

Sagt och Tyckt
Postat av: Kerstin

Stackars stackars dig. Vilken fruktansvärd sits du befinner dig i. Visst är det märkligt att somliga människor ska ha så svårt att ta ett hederligt jobb för att få ihop till brödfödan? Jag hoppas att ni slipper de där typerna och jag håller alla tummar jag kan för er.

//Kerstin

2008-05-30 @ 15:22:49
Postat av: TomasR

Kan man inte [operera]/placera en sådan där lite spårnings-GPS på hästen?



Fast det finns två uppenbara problem

1: Energi. Ett batteri behövs och det behöver laddas.

2: Placering. Det finns inte direkt många ställen att placera den på.



Men sedan kommer min enkla fråga - hur lätt är det för dom att bli av med hästarna? Alla hästar är väl ID-märkta och registrerade på en ägare?

2008-05-30 @ 15:41:51
Postat av: BagLady

Stackars dig.....vill inte ens tänka tanken.....men tänker på dig

2008-05-30 @ 15:57:06
Postat av: Nathalie

Nej usch, vad hemskt! :( Att det finns såna hjärtlösa människor är inte klokt. Jaa, du kommer ju inte få många blund i natt iaf :/ hoppas att hästarna lämnas ifred där de hör hemma!

Postat av: Foppalina

Vad är det för hjärtlösa idioter som sysslar med sånt? Och framför allt, hur får de de stulna hästarna sålda? Är inte hästarna ID-märkta så att man kan kontrollera vem som är rättmätig ägare? Jag blir så arg på sånt här. Jag håller tummarna för att ni klarar er utan att något händer.

2008-05-30 @ 19:34:19
URL: http://metrobloggen.se/foppalina
Postat av: Znogge

Förstår att du är orolig. Väldigt obehaglit när något sådant händer...

2008-05-30 @ 19:44:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: MissyElliot

Usch, så obehagligt. Jag kan inte annat än hålla tummarna och hoppas att de där elakingarna åkar fast fortare än fortast!

Kramiz

2008-05-30 @ 20:52:19
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Malde

Läbbigt! Jag skulle vilja göra en och annan sak med dessa så kallade människor. Felet är bara att jag skulle nog bli straffad för det... Håller alla mina tummar för att hästarna ska få vara ifred, och att banditerna åker fast snabbare än de hinner säga Herr Fux! Kramar!

2008-05-30 @ 21:33:39
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Malin ( häst )

Kan inte säg så mycket annat än sjukt.........!!!!

2008-05-30 @ 21:43:45
Postat av: b

Fyyy vad hemskt. Här har vi idioter som skär sönder västarna och hos dig stjäl dom... Men jag tror inte att du behöver vara så orolig. Tror inte att dom vågar sig på isisar. Det är nog en för ovanlig ras där borta.

Massa kramar. B

2008-05-30 @ 23:37:24
Postat av: Liselott

Jag förstår verkligen att du är orolig...helt sjukt att stjäla en häst!!



Går det inte att sätta något sorts alarm? Man borde ju tycka att sånt inte skall behövas, men...



Jag hoppas att dom tar dom jävlarna som snor hästar...



idioter



Kramar Liselott

2008-05-31 @ 00:39:19
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Snubb-äh!

Jag hade lagt av med att sova, ringt SÄPO-KGB,IRA..., anställt ett gäng polacker "som tar hand om'att" och varit allmänt snesomfan-ba'.



Trist läge.



Lycka till!

2008-05-31 @ 07:18:58
URL: http://snubben.wordpress.com
Postat av: linda

Men shit vad läskigt! Du kan inte övertala Myrpappa att sova där, för att hålla ett extra öga liksom? Hoppas inget händer!!

2008-05-31 @ 07:22:17
URL: http://angelinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback