Herr Fux på krigsstigen

Efter att för första gången på över tre år ha stått på stall, och då - pga oväder och div förseningar - i hela 16 (!) timmar, så var Herr Fux mer än mån om att komma ut ur fängelset. Och det först. Att de fått både hö och kraftfoder gav han fullständigt sjutton i. Han skulle ut. Och det nyss.

Och varenda gång Fru Silversvart tog en paus från höhögen och stack fram näsan så fick hon, som annars är given drottning i hagen, vackert finna sig i att bli tillrättavisad. På skarpen.


Jag som drömmer om gård med eget stall igen.
Kanske får tänka om där...

Sagt och Tyckt
Postat av: Liselott

Oväder - usch...låter inte alls kul.

Det är förmodligen jättekul med egen gård och stall, men även ett himla göra. ;)

Kram L

Postat av: Blue

Hahaha, ja de är härliga de där små liven... eller ja... små o små...

2008-05-28 @ 11:19:18
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Myra

Liselitt: så trött på oväder så jag håller på att gå av på mitten.

Gård är det en del jobb med, absolut, men just den biten av jobb älskar jag. Saknar lantgårdslivet!



Blue: :) De ÄR ganska små. Når ju knappt över stalldörren. haha

2008-05-28 @ 18:07:13
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Blue

Hahaha ja okej då... rätt så små är de... men mina är mindre...

2008-05-29 @ 23:52:16
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback