Life goes on

Om fler insåg storheten i att ha hästar i sitt liv, skulle världen vara så mycket bättre.
Få saker får en må så bra. Dessa underbara djur är som balsam för själen.
Speciellt den som är lite naggad i kanten.

Medan SmåMyror tillbringade söndag em och kväll med MyrPappa, så spenderade jag tiden på hästryggen. Först upp till R för att rida hingstarna. Första gången
gick ju sådär, men vi börjar lära känna varandra nu. Var tom så kaxig att jag tog med mig mobilen. För att ta lite kort. Det är ju så underbart vackert.
Det skulle jag kanske inte ha gjort. Mr Black fullständigt flippade av ljudet varje gång jag tog en bild (jodå, jag var såklart tvungen att testa mer än en gång... för att vara på den säkra sidan. jue.) och jag var lite för trött i luvan för att komma på att man faktiskt kan stänga av ljudet.

Kolla in Mr Black. These are not happy ears.

Efter två timmar och tillbaka ute på vägen nedför berget igen, kom jag dock på att filma låter ju inget. Och grabbarna grus var vid det här laget ganska så spaka, så en liiten filmsnutt fick jag ihop och kan bjuda på. Det är fantastiskt vackert.
Det är dock mer än vad man kan säga om kvalite´n på filmen...

Ett par kort inifrån stallet finns ju också.


Även om det inte är bilder som är till någon av herrarnas direkta fördel...
Tur de inte bryr sig.

Därefter så bar det av raka vägen tillbaka till Herr Fux och Fru Silversvart, där J redan väntade. Ytterligare dryga två timmar på hästryggen hägrade.
Och kvällen var alldeles, alldeles underbar.


Drömmer ni om att få galoppera in i solnedgången? Häng på då.
Tyvärr bjuds det bara på 20 sekunder. Men underbart är kort. Har jag hört.

Sagt och Tyckt
Postat av: Fia

Hääääärligt gumman, det var en dag som du behövde!!

Postat av: Malde

Håller med dig om hästarna! Och visst låter det som om du har haft en alldeles underbar dag! En dag med hästar kan inte vara dålig :-)



Kramar!

2008-07-14 @ 16:30:30
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Sabina

Skönt att höra att du har haft en bra dag.

Jag känner mig lite orolig för dig, hoppas du mår bättre. Du har säkert massor med människor omkring dig, men om du vill prata/skriva med någon så maila mig gärna..

Kramkramkram

2008-07-14 @ 19:33:11
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: MissyElliot

Min syster säger samma sak om hästar, att de är som balsam för själen. Att de kan ge en stund av total avkoppling och ro. (Kan inte själv hålla med eftersom det kittlar allergiskt i näsan bara någon nämner ordet kuse!) Men det verkar som om du haft en härlig dag och det är skönt att höra. Fortsätter att skicka massa kramar...

2008-07-14 @ 22:48:28
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Nilla

God morgon

Nu är man ju redan knäpp men utan hästarna skulle man säkert vara inlåst ha ha du vet vad jag menar..må så gott

2008-07-15 @ 08:16:28
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Kim M

Underbart är kort ja.

Dina filmsnuttar ger livslust när dagen är grå.

Hoppas du rår om dig själv.

2008-07-15 @ 09:37:06
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Liselott

Härliga filmsnuttar, ser så befriande att kunna galoppera på den fina stranden. Precis vad du behöver, galoppera iväg en stund vid vattnet som är som balsam för själen. Kramar Liselott

2008-07-15 @ 10:03:36
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Blue

Ja visst är det härligt med hästar... de är min räddning också.



Jag började inte rida förrän jag blev "lätt utbränd"- vidbränd(?) för snart 3 år sen även om jag velat lära mig lååångt innan.



Det är det som är fördelen med att gå in i väggen... kanske enda fördelen. Att man förhoppningsvis värderar om vissa saker i livet...

2008-07-15 @ 12:05:11
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Det Mörka Hotet

Vilka underbara hästar och bilder!



Tror vi alla skulle behöva så'na där härliga hästdagar, synd bara att jag är pälsallergiker...typiskt: jag som verkligen ÄLSKAR djur och kan ALDRIG låta bli att klappa på dem fast jag blir dålig!

2008-07-15 @ 20:57:48
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback