Ramsor på alla vis

SmåMyror är ju, so to speak, båda två ganska stora fan of ramsor.
Det har varit oroväckande tyst och lugnt på ramsfronten det senaste, men nu kör vi igen.
Vi börjar lite fint med den här:

'Mummy and daddy sitting in a tree.
K. I. S. S. I. N. G.
First comes love,
then comes marrige.
then comes a baby
in a golden carriage. '

De har... eh... koll.

(Efter hästande i spöregn och ett par hundpromenader så var jag ganska nöjd med mitt stegantal idag. På kvällskvisten ställde jag mig och gjorde raggmunkar, och i ivern (vad annars, liksom) så lutar jag mig så långt över spisen att jag nollställer den förbannade räknaren! Stegräknare med lock, står på inköpslistan.
Så. Idag redovisar jag hela 242 steg. Men det är enbart efter kvällsmat.

Jag kan också fina ramsor.
*piss it, piss it, piss it* )

Sagt och Tyckt
Postat av: Pulvia (vem annars :S)

Hahahaha det säger du bara för att slippa förnedringen!!! *asg* En gång är ingen gång, två gånger är en vana =)

2008-01-07 @ 22:02:07
Postat av: Synthloppan

Hmm, nu har du smittat mej. Jag har ju stegräknare i min mobil, (den är ganska trycksäker med =))så idag har jag haft den på mej nästan hela dagen, men cykelturerna syns ju inte...
Fast 6773 har det blivit nu när det snart är dags att lägga sig. Kram på er!

Postat av: Mira

Håll i hatten nu!
10647 steg!

Det ni!

2008-01-07 @ 22:36:08
URL: http://husfrun.blogg.se
Postat av: Nilla

Ha ha din ramsa har man sagt många gånger...ha det bra..

2008-01-08 @ 09:46:25
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Fröken K

och jag har gått..vänta..1,2,20 steg ner för trappen, hm, 20 upp igen..då är vi på 40..sedan gick jag nog..ehe..eller..hm.kanske..Äh..jag måste nog skaffa mig en sånandära stegräknare, så svårt att hålla allt i huvudet..den är ju fullt med annat :P

2008-01-08 @ 12:34:41
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: Sarah

Jag skulle gärna vilja veta hur många steg jag hittills tagit idag. Det är nog ganska många med tanke på att jag gått fem kilometers promenad med lillhästen idag på förmiddagen. Men kom jag ihåg stegräknaren? Nej. Attans!

2008-01-08 @ 13:37:01
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Kim M

Nu tycker jag att du skriver en ny, POSITIV, ramsa!!

2008-01-08 @ 13:57:53
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Tussen AKA RackarTuss

Hej i myrstacken!
Extremt snygg stavning *harkel* men helt klart fullt förståligt.
Stegräknare var det.... våra (3) är ju trasiga, så det blir till att köpa en ny.... och dit har jag inte kommit än... näpp....

2008-01-08 @ 21:05:44
Postat av: Pulvia

9378 utan långpromenaden då den obligatoriska minnesförlusten slog in =) (vad vore livet på en räkmacka)

2008-01-08 @ 22:09:05
Postat av: Myra

Pulvia: Haha. Annars tycker jag att det är en jädrans insats att inte gå mer än 242 steg på en hel dag. Gör om det, om du kan! ;)

Synthloppan: Det smittar värre än förkylning ju. För inte har jag delat med mig av hostan inte....

Mira: Men. Vad du var hurtig då!! :P

Nilla: Mina ramsor är urbra. Därför går de varma här hemma. :D

Fröken K: Huvudet fullt med trams! ;)
Spring nu o köp!

Sarah: Hehe. Andvände du dig av min brillianta ramsa då?

Kim: Ska ske, ska ske! *står i givakt*

Tuss: Köper du också billighetsvarianter...? ;)

Pulvia igen: Du ska ALLTID vara värst. Men vi kan snacka mer om detta framåt våren. Du VET att jag går i ide om vintern.

2008-01-08 @ 23:34:38
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Liselott

Klart att dom har koll, barnen! Dom har alltid mer koll än en själv, lika bra att vänja sig vid det! *asg!*

Här sitter jag i det gråa vintriga Sverige och längtar bort till varmare nejder med sol, playa och sandaler. Suck!

La mig under solariet igår efter att jag hade tränat och kom ut helt rödflammig i nunan. Jeez....skitsnyggt liksom. Hahahahahaha!!

Stor kram Liselott aka Bloggerlina (jag skall börja använda mitt riktiga namn istället)

PS. Den där idiotiska hemsidan ska bli uppdaterad nån gång, idag ska jag försöka få support...irriterande när man betalar för saker som inte fungerar...*morrar som en pitbull* DS.

2008-01-09 @ 10:17:12
URL: http://www.spacegirl.se
Postat av: netha

Jösses vad aktiv du är, jag har inte ens fått ur min ur förpackningen. :-)
kramis

2008-01-10 @ 20:44:10
URL: http://nethas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback