Outtröttlig

Från klockan nio, så har hundarna rusat runt som tokar nere hos hästarna. Överallt och hela tiden. Förutom en dryg timme kanske, då de fick sitta i ena boxen medan N och jag var ute och red.
Halv två kom vi hem och jag lagar mig lite mat och landar sedan i soffan för att bara slappa en liten stund.
Men det går ju inte.
Fulen vandrar runt som en osalig ande och är rastlös! Och han promenerar på mina nerver, vill jag lova. Han är fanimig omöjlig att trötta ut.

Tänka kan han ju inte, så det där med att ge honom uppgifter att lösa och på så vis trötta ut honom psykiskt, som ju är den bästa lösningen på problemet, är ju bara att glömma. Den enda som blir trött av det är jag. Och det på honom, och inte uppgifterna.
Men flera timmar utomhus, bland hästar, vildkaniner, folk, pinnar och fotboll, borde väl åtminstone ge honom lite mjölksyra. Det är ju inte så att han sitter still när han är utomhus, precis. (Och inte inne heller, obviously.)

Det är alltid fullt ös - medvetslös.
Med reservation för medvetslös. Det är nog mest jag det, då jag blir så trött på honom så jag skulle kunna trilla ihop i en hög.

Enda gången han kan ligga still är om man stänger in honom i buren, eller om man blir tillräckligt satans tokförbannad så han av ren rädsla inte vågar visa sig på ett tag.

Jag är sedan länge övertygad om att han har nån bokstavsdiagnos.
Frågan är bara vilken...

Sagt och Tyckt
Postat av: TomasR

Du får se till att han inte rör på sig så mycket! På sikt blir han svagare och sjukare och rör sig mindre. Eller övergöd honom så blir han mjuk och god i att krama men även det har som bekant, även på djur, en del negativa effekter.

2008-01-28 @ 17:12:01
Postat av: Myra

TomasR: Aha!! Mer mat och mindre motion är svaret!
Tusen tack för tipset. :D

Postat av: Nilla

Kommer du på nå bra tips så får du gärna dela med dej.min jycke har bara så mycke i sej så jag blir tokig och dessa löptikar måste de löpa jämt ...känns så i alla fall......hoppas det var hund du pratar om ha ha

2008-01-28 @ 21:29:54
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: BagLady

L O V E.......förstååår du inte att han älskar att vara med dig!

2008-01-28 @ 22:22:12
Postat av: Sarah

haha, härligt med livsenergi. =) Vår bäbis (okej han är tre snart och ingen bäbis längre egentligen...) Nisse har energi för fyrahundraelva hundar men han ödslar ganska mycket av den genom att stega fram som värsta dressyrhästen. Samt mer flyga i luften istället för att hålla alla fyra tassarna på jorden. Så tipset från mig är väl att utbilda tookhunden i de högre dressyrklasserna.. ;) hehe

2008-01-29 @ 08:36:04
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: linda

Vilken vacker bild!!

2008-01-29 @ 09:12:33
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Liselott

Du behöver ju inget gym, du har ju hundarna och hästarna! ;)

Han har förmodligen ADHD, dvs Aktiv Dår-Hund Disorder *fniss*

2008-01-29 @ 09:39:38
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Annika

Går det att distrahera honom med "tänk-mat" - typ kongar som man måste studsa och rulla runt för att godiset ska komma ut eller märgben där man har tagit ut märgen och stoppat i djupfryst yoghurt eller ostmassa istället? Jag menar, om han far runt sådär mycket så riskerar han väl iallafall inte att bli för tjock om han får några "matleksaker". Och luktar det tillräckligt gott borde det väl hålla honom sysselsatt ett slag?

2008-01-29 @ 14:16:39
Postat av: Myra

Nilla: Hehe, jodå, det är hund jag pratar om. Iaf nästan. Jag vet inte om Fulen kan gå under benämningen hund eller inte. Han är en hjärndöd korsning mellan Ådi och en tegelsten. :P
Kastreraad är han, sedan han var ett år ungefär, så den biten behöver jag inte bekymra mig om. Men det är väl också det enda! hahaha

BagLady: Åh, jag veeet ju det. Jag har den effekten på nästan alla i min omgivning. Men det blir lite väl mycket ibland, serru. Han äter upp mig inifrån. ;)

Sarah: Kür! Det kanske vore något. Haha.
Han är inte så vidare elektrisk i steget, men luftigt är det så det räcker och blir över. Han ser ut som en känguru där han far fram.

Linda: Tackar. Det ÄR faktiskt fint, även en mulen dag. :)

Liselott: HA HA HA! Jag dööör! Aktiv Dår-hund Disorder it is! Att jag inte listat ut det själv. *roflmao*

Annika: Hehe. Det där är kanonbra tips. Faktiskt. Då det gäller många hundar. Normala hundar.
Vi, däremot, kämpar febrilt för att distrahera honom med 'INTE-tänka-mat'. Han har nämnligen den skadan också. Hungern sitter inte i magen, utan i huvudet. ALLT går att äta, och ju vidrigare - desto bättre. Och även allt som normalt sett inte attraherar hundar.
Plockar jag fram gurkan ut kylen så håller han på att krypa ur skinnet. Så helt logiskt så skulle jag kunna få honom att sitta som en staty en hel dag, om jag bara satt brevid med något i handen. Typ Äpple eller snigelbajs eller nåt. Han går i döden för nåt att tugga på.
Brukar köpa STORA märgben till dem ibland och medan Prinsessan njuter av sitt i ett par dagar (eller skulle kunna, om inte han fanns) så malen Fulen i sig sitt på en pissepaus. Hela tiden med ögona i kors och panikpip i strupen...

2008-01-29 @ 15:47:03
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback