Nattliga aktiviteter

Jag blir inte ens förvånad längre. Var och varannan kväll får vi leta efter åtminstone en av SmåMyrorna. De ligger sällan kvar där de låg då man sa godnatt.
Oftast är det MellanMyra som far runt. Henne kan man hitta lite varstans, men lillasyster har såklart börjat ta efter och hittades bara häromkvällen på storasysters favoritställe. På golvet i deras rum med huvudkudden ute i hallen.

Igårkväll gapade MellanMyras säng återigen tom på MyrUnge och så även sängkläder och det tog en god stund innan jag hittade henne. Inte bara på fel ställe, utan också både upponer och bakofram.

Är det olagligt med kätting runt foten på dem??

Steg idag: 4071 Det är inte kul att vara fuuuuuuk!

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

OK, så länge de bara går och lägger sig någon annanstans. Det är värre om de som en del mig närstående herrar börjar möblera om, kissa i pappas skor eller är på väg ut ur huset. Allt i sömnen... ;-)

Har premiärskottat jag också. 15 cm snö. Det kittlade i mig att göra en snöängel ;-)

Postat av: Blue

Men... hur skönt kan det där vara då?? Hon har väl inte tagit madrassen med sig också så det måste ju vara hårt att ligga där.

2008-01-04 @ 09:48:03
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: malin

hej tack för din kommentar. bor du i UK? kul med andra sites med utlandssvenskar som sagt. är det ok om jag lägger en länk till din blogg från min? varför myra och myrstack? min pappa har alltid kallat mig för myran och nu min lilla familj för myrstacken. ;)

2008-01-04 @ 10:23:30
URL: http://malinrocaahlgren.blogspot.com
Postat av: Sabina

Hahahaha, ja så läng hon håller sig inne i huset är det väl ok, men det ser jätte hårt ut, kan det verkligen vara skönt det där??? Hm.

Du får sätta både kätting på fot och ett lås högt uppe på dörren, tycker jag=)

2008-01-04 @ 10:27:56
Postat av: Catja

Ja, det är inte lätt med nattliga äventyr. Själv går jag inte i sömnen men systern MissyElliot gjorde det jämt! Jag bara gnisslar tänder... Vi måste krya på oss nu! Fan, blir galen på allt hostande och snorandes hela tiden! Ska köra till Uppsala imorrn e det tänkt med... skitkul... 45 mil.
Kramis

2008-01-04 @ 11:56:00
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: rosflickan

Haha! Hmm.. det där kanske jag skulle ha testat när jag jobbade som barnflicka.. "tyst, annars måste du sova i solariet!"
Eller något ^^

2008-01-04 @ 12:28:54
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Myra

Malde: Haha. Jag bara väntar på nästa nivå här. Får se vad de tar sig för härnäst... ;)

Blue: Det kan omöjligt vara skönt. Men har hon bestämt ig så har hon. Hon var måttligt tjurig då hon vaknade upp i sin egna säng igen...

Malin: Japp. Uk it is. Närmare bestämt Wales. Klart du får länka, jag blir bara glad. :)
Om man lyfter av taket på vårat hus, så är det ungefär samma aktivitet som i en myrstack. Det rör sig överallt och hela tiden. Åsikterna om varför det är jag som är Myra går isär. Vissa (ingen nämnd och ingen glömd) säger att det är pga ettrigheten jag besitter, men den rätta anledningen är ju såklart för att jag är Drottning! ;)

Sabina: Skönt? Tror jag då rakt inte! haha Kätting och lås, säger du. *noterar*

Catja: Jag gick också i sömnen som liten, men brorsan var värre. :D
Ska vi starta en pakt du o jag. En förkylningspakt! Vi kör helt enkelt livet ur den jäkeln, så till den milda grad att den aldrig vågar visa sig igen. :)

Rosflickan: Haha. Kanske hade funkat. I det här huset är det dock inget hot. :P

2008-01-04 @ 14:27:45
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Hrm, måste vara något fel på min stora lilla kille för han vaknar alltid där vi lagt honom!!!!
:-)

krya på dig

2008-01-04 @ 20:57:22
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Fröken K

Känner igen det där..sån var jag när jag var liten. Numera vaknar jag alltid i min egen säng..för det mesta :P

2008-01-05 @ 12:51:02
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: ullio

*skratt* Går de i sömnen eller är det medvetet?
Såg ju utomordentligt skönt ut det där iaf.. *harkelhost*

2008-01-05 @ 12:59:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394
Postat av: Myra

MissyElliot: Ett trevligt och bekvämt fel, tycker jag! Haha

Fröken K: Kan du begripa varför det ska traskas runt sådär då? Det är ju inte så att de sitter still dagtid...

Ullio: Båda delarna. Är det massa pinaler medplockat så hände det innan det somnades. Annars är det bara ungen. :)

2008-01-05 @ 14:22:23
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback