Early lovenotes

MellanMyra - alias MorgonUgglan - var extra snäll mot sin mor igår. Istället för att som vanligt tassa in och viskandes fråga om hon får gå upp, så smög hon in och lade en lapp på min huvudkudde.

Hennes påhittighet gav mig inte bara en välbehövlig sovmorgon - ända till halv tio! - utan också en större insikt om att vi ligger efter vad gäller det svenska språket i skrift. Får nog träna mer.
Hur charmigt detta än må vara.
Kanske skulle rama in.

'Yag har bara got up fur pappa brucar saya at jag får' 

Sagt och Tyckt
Postat av: Elin

Nu är det sista timman på min tävling.
Vill du vinna ett skräddarsytt paket?

Postat av: Evelyn, i hemmet

Haha, så sött :)
KRAM!

2008-01-07 @ 14:34:33
URL: http://ihemmet.blogg.se
Postat av: Sarah

haha, så sött. kan ju också trösta dig med (att om du ibland tycker det är jobbigt med morgonpigga SmåMyror) att jag jagade livet ur mina föräldrar när jag var liten. "Vakna nu det är vitt ute" var min mest återkommande morgonhälsning klockan halv fem varje morgon i två års tid (tills jag fick lov att gå upp själv och sätta mig framför teven). Fast det kunde iofs vara kolmörkt ute också... haha

2008-01-07 @ 15:46:56
Postat av: nika

Hej hopp vännen

Är tillbaka på amerikansk mark med en rejäl jetlag.Hoppas ert nyår var fint och att du är laddad inför 2008. Min morgon förgylldes ju såklart av dagens läsning hos dig....jag säger ju det UNDERBARA MYRUNGAR!!!
Vi har liknande stavningsproblem här...hihi...
kram så länge

2008-01-07 @ 16:41:01
URL: http://simonslane.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Svar:jag har endast använt
kotknackare till hästarna oxå...de är suveräna även de som kan ge bra hästmassage/tips om stetchningar efter ridtur är jätteduktiga.
Just nu efter detta besök känns det som jag har blivit överkörd av ett tåg!!Ha de bra

2008-01-07 @ 17:21:12
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Oj, det var ... innovativt, ja, om ni någon gång funderar på att flytta från Engelskspråkigt land till svenskspråkigt så verkar lite undervisning vara på sin plats. Men det var gulligt och tänk när jag får en lapp på kudden istället för ett smack av en liten klappande näve och ett gällt "VAAAAAAKA MAMMA!" Då blir jag ännu lyckligare!

2008-01-07 @ 17:55:54
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Sabina

HAhahahaahaaha, guuuuud så sött=)

2008-01-07 @ 17:55:57
Postat av: Pulvia

Är det sånt här som kallas identitetskris??? ;)
Redovisar 3 timmars steg UTAN långpromenad eller liknande: 5185. Vänta du bara =)

2008-01-07 @ 18:59:11
Postat av: Liv

Åh, vad gulligt!!

Det där med lappar känner jag igen... :o)

2008-01-07 @ 19:28:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95
Postat av: Nathalie

Aaaw. Absolut, rama in för tusan :D

2008-01-07 @ 19:39:33
URL: http://mrsbing.blogg.se
Postat av: Malde

Den lappen var bara sååå sööööt. Måste ramas in!

2008-01-07 @ 22:40:35
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Myra

Elin: Tack, men nej tack.

Evelyn: Heej. Long time. :)

Sarah: Haha. Sommartid kommer alltid MellaaMyra in och väser i örat att det minsann är ljust ute, och så ska man inte sova. Att det blir ljust redan vid fyra, bryr hon sig inte om...

Nika: Welcome home, my dear!
Till viss del så får man nog ha överseende med små stavfel (och än så länge är det ju vansinnigt charmigt), men jag får nog lägga manken till ytterligar här. :)

Nilla: Ja, jag behandlade henne med både kotknackning, laser, akupunktur och massage. Hon njöt i fulla drag. :)

Märtagreta: Ja, jag ska ta mig i kragen *harkel* och få lite mer rutin på undervisningen.
Men lappar får hon gärna fortsätta skriva. Sålänge det inte står 'Jag har gått ut, kommer hem på söndag'. :D

Sabina: Visst är det. Jag har sparat den.

Pulvia: Jajaja, bli inte styv i korken nu! ;)

Liv: Lappar är SÅ roligt att få. :)

Nathalie: Det hade jag gjort, om det inte var så mycket ritat och kladdat runt om. Men den sparas allt. :)

Malde: Som sagt, den sparas! Absolut.

2008-01-08 @ 23:50:07
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback