Bye bye, beauty

Hon som i höstas köpte min underbara L, blev även upp över öronen kär i P. Hon har flera gånger ringt och frågat om hon inte kan få köpa henne också. Hon vill ha henne till avel, vilket jag mycket väl kan förstå.
Men jag vill ju ha henne och pussa på. Det kan hon väl ändå förstå.

Idag kommer hon iaf och hämtar henne. Det bestämdes redan i julas, men vi har väntat på en torr och solig dag. Idag är det första chansen, och hon kommer på stört.
Jag ska snart ner och pussa på P. Kanske för sista gången.

Visst är hon lik far sin:

Cammarch Gigolo

Sagt och Tyckt
Postat av: netha

Oh dessa hemska beslut, kramis!

Postat av: Liselott

Jobbigt...men vem har sagt att livet är enkelt? Beslut kommer och går...hur smärtsamma dom än må vara...*kramas*

2008-01-25 @ 12:06:21
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: TomasR

En ganska ny läsare här undrar hur många hästar det finns i stallet? Ingen outsinlig källa men nog är det fler än vad jag trodde.

Hästar är ena stiliga djur, synd att jag inte kan vara dem nära. Alltid tråkigt att säga farväl till en vän. Må så vara en syster, en förälder, ett barn, en hund, en häst, en katt, en...
Inget farväl är det andra likt,, en del får man återse en del kommer aldrig igen. En del går att delvis ersätta, en del är förlorade för evigt.

2008-01-25 @ 13:18:45
Postat av: Märtagreta

Oj, förstår att det är tufft för dig, du älskar ju dina hästar så innerligt! Kram på dig!

2008-01-25 @ 13:20:32
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: MissyElliot

Du får se det positiva. Genom aveln blir det ju bara fler och fler hästar av "din familj"
:-)

2008-01-25 @ 17:03:16
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Myra

Netha: Ja, det är hemskt. Och då hon inte är min 'på papper' så har jag ju inte ett skit att säga till om. :)

Liselott: Enkelt är det då inte. Det gäller bara att göra det bästa av det. Hon kommer till ett bra hem, och det är tillräckligt nära för att vi ska kunna åka och hälsa på dem nångång. Hon får ju dessutom bo med L igen. De var bästisar och levde alltid rövare i hagen.

TomasR: Själv äger jag endast två. Det är Herr Fux och Fru Silversvart ( du kan läsa under länken MyrFamiljen i högerspalten om du vill. Där får du lite koll på stacken. :) ) Sen är det en New Forest som jag rider emellanåt och som går under namnet Herr Skimmel. Han ägs av en väninna till mig och har precis fått flytta till oss, efter att ha bott i ett annat stall.
Efter att L och P är sålda och lilla T har fått somna in, så finns det två pensionerade gammelaraber, en liten korsningponny som SmåMyrorna brukar fara runt på och en unghäst som jag började rida in åt ägaren i höstas. Hon har haft ledigt nu, men till våren ska jag ta tag i henne igen.
7 är alltså det korta svaret som du var ute efter. :D (Vi går inte in på antalet i hagarna runtomkring, va. Det blir måhåhånga hästar att räkna. ;) )

Märtagreta: Det är grymt. Och då är hon ändå inte min, ju. Sorry om jag gav sken av det. Hon ägs av henne jag hyr in mig hos.

Missy: Jag kanske kan köpa 'tillbaka' en fölis om några år. :)
Jag ÄR glad för hens skull. Hon kommer ridas in, tävlas och avlas på, och hon har kommit till ett bra ställe. Jag har egentligen ingenting att klaga på, mer än att jag inte får pussa på henne om dagarna. Nu är det ju nån annan som gör det istället. :)

2008-01-25 @ 17:41:24
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Tussen

Hej Myra!
Åhh.... svårt - man e både glad rent logiskt men ledsen ändå....
Livet... du vet....
Själv har jag haft en sån fin fredag.
Önskar dej det samma!
KRAMAS

2008-01-25 @ 18:46:02
Postat av: Anna

Haha, jag vet, en evig smygläsare, jag erkänner!
Jo, min familj bör nog klassas som bra, det finns ju de som har det betydligt värre, så jag bör inte klaga (mer än några gånger ibland alltså). Och jag tror att de är hyfsat nöjda med mig också som tur är. Haha. :)

2008-01-25 @ 18:58:28
URL: http://mittlivsomaupair.blogg.se
Postat av: Blue

Jag föll ju för den däringa lilla minisen Spangle eller vad han kallades...

Skulle varit finfin i mina hagar... *S*

2008-01-26 @ 15:27:07
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Anonym

De bar o spott i näva och skake hand, Märra kommer att få det bra.
Kram, B

2008-01-27 @ 00:54:27
Postat av: Det Mörka Hotet

Åh, så fina de är: om jag inte var allergisk så hade jag också pussat på P!!

2008-01-27 @ 10:42:15
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Myra

Tussen: Alltid svårt att lämna ifrån sig dem. Man fäster sig så, och så är man van vid ansvaret och tror såklart att man är den enda som klarar av att ta hand om den på bästa sätt. ;)

Anna: Hehe. Ok då. :)
Klart man har sina stunder vart man än hamnar någonstans, så är det ju. Sålänge de inte tar överhanden, bara, så får man bita ihop.

Blue: Han är urläcker. Sa precis likadant som du, han skulle passat perfekt innanför mina staket. :)

B: Åh, haha. Du är grym du! Bara för att du är van å sälja! :P

DMH: Hästar ÄR vackra djur. Otroligt vackra djur.
Kan du inte ta på dig munskydd och pussas snabbt utomhus? ;)

2008-01-28 @ 18:12:21
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback