Lovely days

Inte för att det känns riktigt som vinter och mellandagar, men jag trivs kanon just nu. Luften är hög och himlen är klar. Solen strålar och mornarna är lagom kalla med ett par minusgrader som sedan stiger till runt en 3-4 plus. 
Vägarna är torra. Jag slipper oroa mig för isgata då jag rider. 
Hagarna är torra. Jag slipper oroa mig för all skit som lera och väta drar med sig i form av hovbölder och annat. 

De stackars walesarna håller dock på att förfrysa. Jisses. De travar omkring som om de vore stelopererade och har axlarna uppe vid öronen. Jag ler stort och bräker på ett 
'Don't you just LOVE this' samtidigt som jag far ut med armarna. 
Jag har blivit idiotförklarad ett flertal gånger de senaste dagarna. Men det bjuder jag på. 
Vi vet ju alla att det är jag som har rätt och inte walesarna. 

Jag byltar ändå på mig rejält om mornarna innan jag ger mig iväg till hästarna. Det är som sagt ett par minus och med friska vindar från havet så är det rejält kallt. 
Efter nån timmes hålligång så börjar det dock bli varmt under alla lager tröjor, västar och jackor. Tur jag har min privata butler med mig då jag borstar och står i. 


Underbara Fru Silversvart. Hon ställer då alltid upp. 


Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Låter som ett underbart väder! Visst är det du som har rätt, absolut! Det är walesarna som är knasiga ;-)



Jag som trodde att alla butler's var män, men ack vad jag bedrog mig :-D

Postat av: Jules

Självklart är det du som har rätt. Det har du alltid. Eller ja nästan - ja du vet, jag och SmåMyrorna ;)

Ha en fortsatt fin dag.

Kram

2008-12-28 @ 16:59:38
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Nilla

Halloj...Julen har vart ett skämt stressade och kartonger överallt men nu är den gamla lägenheten tömd och städad...skit skönt ..huset är helt underbart vaknade på morgonen tog kaffet och kikade ut genom fönstret ..där ute i hagen gick hästarna och träden fulla med rimfrost lovely...känner mej redan hemma....kommer inte kunna uppdatera bloggen de har spärrat den sidan på jobbdatorn..kramkram

2008-12-29 @ 08:03:36
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Låter faktiskt riktigt härligt!

kramiz



ps jag hälsade till myrmormor den där dagen i jkp..

;-)

2008-12-29 @ 08:25:13
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Kim M

Ja, vad vore livet utan en privat butler?

2008-12-29 @ 09:02:18
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Kottemor

Privat Butler?!

3-4minus?! Ingenting juh:)

Annat är det med Småländska Höglandet;) ;)



Önskar att era mysiga dagar håller i sig läääääääääänge!!!

Pussokram

2008-12-29 @ 18:40:31
Postat av: Asfaltmamman

Hej Myra-Mi!



Hoppas att ni har haft en mysig jul och att nyåret blir en rolig tillställning :o).



Kram från betongen

2008-12-30 @ 09:10:24
URL: http://albyhills.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback