Release me

Fyra och en halv timme ute i blåst, regn och hagel, tar fasen musten ur vem som helst. Fru Silversvart och Herr Skimmel är hur som nytrimmade om fötterna och Herr Fux har fått på sig framskor igen.
Hann även rida både Herr Fux och Fru Silversvart mellan de värsta skurarna, och klarade oss relativt bra mot att bli dränkta. Men hjälp vad det har blåst! Idag har vi tampats med både vajande buskar, presenningar på rymmen och dansande plastpåsar. Fast det är bra. De ska härdas, hästarna.
Av tre stycken har jag dock fått 'skäll', om att jag ger mig ut ensam och rider i ovädret. Fjollor. Det är väl ingen som dött av lite friska vindar, heller.
Bara för att deras hästar bär sig åt som Bambi på hal is så fort det viner lite runt knuten.


Tusen, tusen tack alla ni som röstade på mig i omröstningen om veckans blogg. Det räckte till en
hedrande andraplats!


Oh Laura - Release me


Och HV71 VANN!!! Jisses. Se upp för MyrMormor nu, hörrni. Hon springer på gatorna och firar. Gud hjälpe....

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Varsågod :-D

Islandshästar är ju så trygga i jämförelse, så det är väl lugnt, Du är ju inte ensam heller, du har ju hästen ;-)

Stora sonen skulle nog göra sällskap med MyrMormor, om han var på samma plats! Han gillar i ala fall sin Mormor, så det går nog bra med andras Mormödrar också, speciellt om de håller på HV71 :-D

Postat av: Malde

Hoppsan, det ska vara alla, inte ala *fnittrar*

2008-04-19 @ 21:53:46
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: P

Den videon förstörde lite min bild av låten faktiskt. Hon ser alldeles för ansträngd och sminkad ut. För upptagen med hur hon ser ut när hon sjunger enligt mig, sabbar lite känslan faktiskt.

2008-04-20 @ 12:13:41
URL: http://www.lemeno.se
Postat av: Liselott

Grattis till en andraplats! Jag som röstade flera gånger. Men andraplats är inte illa! :D

Och låten - den brukar dom köra under Core-passen. Fast med en annan variation, inte ackustisk. Gillar låten.

Kramis Liselott

2008-04-21 @ 08:54:19
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback