En MacGyver, tack, hade varit bra

Efter tio minuter med gråtande LillMyra gav jag upp och traskade nerför trappan och in i studion för att be Maken komma och hjälpa till. Lite svårt att hålla mig för skratt, hade jag, men jag bet tappert ihop och visade upp en gravallvarlig min. Han såg såklart att det var något i görningen, men då jag sa att det gällde hans yngsta dotter så följde han genast med.
Det tog ytterligare fem minuter och en hel del tårar (och dämpat fnitter från mamman), men sen kom hon loss, liten. Och hon har lovat dyrt och heligt att inte trassla in benen i trappräckena igen. Eller armarna. Eller huvudet.

Med ett rött och svullet knä, ska vi nu sätta oss i soffan och fika oss glada igen. Det behövs, för hjälp vilken pärs det var...

Sagt och Tyckt
Postat av: Myrmormor

Du som brukade skälla på mig för att jag skrattade åt dina dumheter när du var liten. Och nu skrattar du åt dina ungar... Stackars Lill-Myran! (Varför tog du inget kort så vi andra också fick skratta?)

2008-04-25 @ 18:31:45
Postat av: Malin (häst)

Stackarn, tur hon kom loss.... Eller? Hon hade ju inte kunnat ställa till med något mer, hon satt ju liksom där hon satt! Ha ha

2008-04-25 @ 19:41:01
Postat av: Malde

Kommer ofelbart att tänka på Stora Sonen, han var väl i LillMyras ålder när han fastnade med ena knät i grannarnas klätterställning... Grannen fick nästan såga upp den för att få loss honom.

Blås blås på LillMyras knä så det går över!

Postat av: Blue

ja stackars liten.... men nog hade det varit en syn för gudar att få se henne sitta fast...

2008-04-25 @ 23:58:44
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Synthloppan

Stackars lillmyra! Ge henne en kram från oss. Detta (eller något liknande) är något som jag tror att min lilla loppa kommer att råka ut för med. Hon är ju en sån som det bara händer saker med...

2008-04-26 @ 23:33:23
URL: http://synthloppan.blogg.se
Postat av: Micke

"asg"
förlåt... men detta var roligt! :)

2008-04-26 @ 23:41:57
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Myra

MyrMormor: Jag har inte gjort en endaste dumhet i hela mitt liv! Så det så! Hmpf.

Malin: Ja, jag erbjöd kudde och MyrPappa erbjöd kvällsmat. Inget dög. hahaha

Malde: Kan du fatta hur de kan fastna sådär då? Helt sjukt ju. *lol*

Blue: Gissa varför jag skrattade som jag gjorde! :D

Synthloppan: Går hon det minsta i LillMyras fotspår, så har ni både det ena och det andra att vänta er. Moahahahaa. ;)

Micke: Det VAR kul. Apkul. Men säg inget till LillMyra. Hon såg inte alls humorn i det hela... haha

2008-04-27 @ 15:58:21
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Åter igen, du är definitivt din mors dotter och en dag lär Lillmyra bli sin mors avbild... jisses :-D

2008-04-27 @ 21:39:24
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Myra

Märtagreta: Nu förstår jag inte..... ;)

2008-04-28 @ 13:57:54
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback