Hostig i näsan

Falska hostattacker och ledsna ögon mötte mig härom morgonen då SmåMyrorna skulle upp ur sina sängar.
-Jag är sjuuuuk, mamma. pep det ynkligt från LillMyras säng. Jag tror inte jag kan gå till skolan idag.
-Jasså? Är du sjuk, du lilla. log jag. Så farligt verkar det inte vara. Du kan iaf klä på dig och komma ner och äta frukost med oss.
-Men jag borde nog vara hemma, mamma, för jag är hostig i näsan.

Efter ett helt gäng tillgjorda hostningar, stor underläpp och cockerspanielögon, så kröp det fram att hon hade haft en fallen out med kompisen igår. Därav den hemska BehövaStannaHemmaSjukdomen.

Men se den gick inte. Inte ens när man är hostig i näsan.

Sagt och Tyckt
Postat av: Märtagreta

Hm... när jag tänker efter så är jag nog lite hostig i näsan också idag... jag vill också ligga i sängen hela dagen!
Jag gillar verkligen när de små tänkt till och fått fram en lösning på problemen. Förra veckan ville jag att min tvååriga sötnos skulle gå själv i kohagen, men det gick inte, det kunde ju komma en bil!

Postat av: Myra

Märtagreta: *fniss* Klart det kan! Man vet aldrig.

2007-09-21 @ 12:36:14
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: netha

Jag gillar hosta inäsan dagar, då gäller det att vara under täcket hela tiden.
Hoppas den har försvunnit på Lillmyra.
kramis

2007-09-23 @ 08:48:38
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Myra

Netha: Haha. Så fort hon blev sams med kompis igen så försvann hostan i näsan. Bra va! :)

2007-09-23 @ 11:01:30
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback