Vatten på min kvarn

Det där med träning ligger mig inte direkt varmt om hjärtat. Resultatet är jag dock ganska het på.
Och äntligen så har jag hittat en träningsform som passar mig. Som handen i handsken, skulle man kunna säga.

FRÅGA: Kan jag genom att göra sit-ups få min mage lite mindre?
SVAR: Definitivt inte! När du tränar en muskel, blir den större. Därför bör du inte göra sit-ups, såvida du inte strävar efter att ha en stor mage.

FRÅGA: Är simning bra för figuren?
SVAR: Tja, se på  valar

FRÅGA: Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet, stämmer det?
SVAR: Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under livet. Kasta inte bort dem på träning!! Genom träning slår hjärtat snabbare, och du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur!

FRÅGA: Borde jag skära ner på måltider innehållande kött, och äta mer frukt och grönsaker?
SVAR: Här måste du försöka att förstå logisk effektivitet. Vad äter en ko? Gräs. Och vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett effektivt sätt att äta grönsaker på. Ät kyckling, och få i dig majs! En fläskkotlett kan ge dig 100% av rekommenderat dagligt intag av grönsaker!

FRÅGA: Borde jag minska på mängden alkohol jag dricker?
SVAR: Nej, tvärtom. Vin är gjort av frukt. Brännvin är destillerat vin. Det betyder att de tar bort vattnet ur frukten, och så får du ändå mer av det goda, sunda innehållet. Öl görs av sädesslag, det säger allt..........

FRÅGA: Är choklad osund?
SVAR: Är du tokig? Kakaobönor = bönor och bönor, linser o dyl är vansinnigt nyttigt, vet alla, eller hur? Det är den bästa "feel-good"-maten man kan få!!

FRÅGA: Är det viktigt att vara i god form?
SVAR: Rund är en form, så god som någon!
 

Så. Jag tycker vi säger så då.

Sagt och Tyckt
Postat av: Blue

Hahaha det där köper vi rakt av... snor den till min blogg tror jag också att jag gör...

Postat av: Malde

Jajamensan! Det låter riktigt och trovärdigt! *big smile* och precis vad jag behövde just nu! Tackar :-)

2007-10-03 @ 13:41:29
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Jenny

Och det har har du vantat med tills NU?!
Btw, visst ar det dags att borja ova pa ditt uppdrag?! ;)

2007-10-03 @ 14:15:53
URL: http://jennythenanny.blogspot.com
Postat av: rosflickan

Underbart :D

2007-10-03 @ 14:17:18
URL: http://tusenrosor.blogg.se
Postat av: Ivana

Tack, tack kära du, nu ska jag skriva ut det här & visa alla! :)

2007-10-03 @ 15:16:59
URL: http://jagkaninteslutaskriva.blogspot.com
Postat av: Catja

Jag kan inget annat än hålla med. Förutom fläskkotletten. Som agronom måste jag ju påpeka att grisar äter vete, korn och proteinfodermedel (i störst utsträckning då). Så där får man mer den där nyttiga muslin om man äter fläsk till frulle!

2007-10-03 @ 19:02:49
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Micke

Ja, det blir ju några sit-ups om dagen för mig med tanke på alla gånger jag går upp ur soffan!! hehe
Vi säjer så!!
ha de gott!

2007-10-03 @ 19:24:49
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Åh, den gillade jag. Måste oxå sno den. (Speciellt eftersom jag just nu behöver lite garv angående motion å vikt å sånt....he he he.)

2007-10-03 @ 19:33:49
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: b

Prefekt.

2007-10-04 @ 00:28:57
Postat av: Fröken K

Hahahha,,den ska jag kopiera och ge min sjukgymnast :P

2007-10-04 @ 15:19:23
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: TomasR

Hjärtat - med träning sänker du din vilopuls. Vad gör du en stor del av dygnet (förhoppningsvis)? Jo, vilar.
Samt vi människor har lyckats ta oss ur det som möss och elefanter har någorlunda gemensamt - antalet hjärtslag i livet. Om vi skulle följa dem i antal så skulle vi dö i 40-års åldern.

2007-12-20 @ 22:08:24

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback