Jag tränar inte, säger jag!

Jag tränar inte, säger jag alltid.
För det gör jag inte.

Jag spelade fotboll som yngre, men knäna ville inte. Och inte jag heller riktigt.
Jag har inte besökt ett enda gym, sen jag gick i skolan.
Inte simtränat heller.

Jag joggar inte.
Eller tränar någon kampsport. 

Så, nää.
Jag håller fast vid mitt svar.
Jag tränar inte.

Men så funderar jag lite.
Jag har ju hästarna.
Och hundarna.

Beroende på väder, vind och hur mycket Maken går med dem, så är jag ute med hundarna 1 - 2 timmar varje dag.
Det blir iaf 10 - 15 timmar i veckan.
Det måste jag väl kunna räkna som träning?

Så hästarna, sen.
Under en vecka så tillbringar jag runt 10 timmar i sadeln.
Plus ett antal timmar med allt runtomkring. I runda slängar en 8 timmar, kanske.
Det borde jag väl också kunna räkna som träning?

Om vädret tillåter (mest sommartid, då...) så cyklar jag oftast till hästarna.
Det är ett par km och tar runt 10 min, beroende på trafiken.
Låt säga 1 timme i veckan.
Även detta kan jag väl räkna som träning?

Så med facit i hand, kan jag alltså säga att jag tränar mellan 30 - 35 timmar i veckan.
Helt sjukt, ju!

Hur mycket tränar ni???

Sagt och Tyckt
Postat av: Equilibrium

Jag tränar styrka 3 timmar i veckan och Aerobic 3 timmar i veckan. Sedan går jag ca 7 timmar i veckan. Sedan så cyklar jag eller går överallt eftersom jag varken äger bil eller åker buss (om jag inte åker med min far då *fniss*) Inte så mycket träning jämfört med dig *s*

Postat av: PiaLiaLottapotta

Så KLART att du är en hårt tränande quinna! Rida är en träning så god som någon annan! (Prova att hålla upp med det ett tag... Då jadrar får man veta hur många muskler som verkligen sätts på prov! OCH känna svetten lacka under hårsvallet! Hehe!)

2006-11-28 @ 09:38:52
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Kim M

Du ser; du tränar ju råmycket!

2006-11-28 @ 09:54:27
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag kliver upp ur sangen. Och inte nog med det - jag skuttar atletiskt ner i den ocksa. Oandligt trottsamt, men det haller mig... eh... vaken?

Det finns faktiskt ett gym har i Oxted - men det ar litet och alla kanner alla. Utom jag. Sa jag har svart att fa tummen ur och ga dit. Men jag har ju ocksa hund. Och tva huliganer att springa efter. Sa plussar man pa det till sang-hoppandet, sa ar jag massa duktig!

Visst, visst, visst?

:)

2006-11-28 @ 13:42:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7574
Postat av: Tommy

Jag har en jädra internetkondis :)

2006-11-28 @ 14:27:32
URL: http://familjensmeds.blogspot.com
Postat av: Bloggerlina

Jag tror inte att du behöver träna för du har det liksom inbyggt i det schema, i ditt liv. Som jag typ. Man rör sig hela tiden. Fastän jag inte har några hästar eller hundar. Men om jag nu tränar så blir det power walking. Men det var tyvärr ett tag sen. Ska väl sätta igång när den här satans vinterkräksjukan är över. Massor av kramisar

2006-11-28 @ 15:19:17
URL: http://spaceofluna.blogspot.com/
Postat av: Glitter-STHLM

Hmmm...... mindre än jag skulle vilja!

Simmar tisdag mornar...... skulle vilja göra det två ggr i v.

Går tre dagar i veckan, en längre sträcka till bussen. Dvs - jag går 20 min från city till tekniska i stället för att ta t-banan dit. Man ska inte underskatta vardagsmotionen! :-)

Kram Glitter!

2006-11-28 @ 15:33:25
Postat av: filosofen

jaaadu....hur mycket tränar jag...säg kanske ca 2 timmars simning i veckan, promenader med vovven 1-2 timmar/dag, promenader till olika stället ca 4-5 timmar i veckan. Har ändå ingen som helst kondis om jag jämför med vad jag hade under mina hästår. Även fast jag "bara" red, jobbade med hästarna och promenerade i snitt 1,5 km/dag under hela gymnasiet hade jag muskler och kondis som jag inte ens kan föreställa mig idag. :) kram på dig!

Postat av: Nika

jaaa...ehhh...ja....förutom hundpromenader räknas....styrkelyft med tvättkorgar och matkassar? räknas trappspring med ungarnas grejer som de glömmer överallt i huset....för jag springer mycket i trappor...
för i så fall tränar jag mycket! *flinar brett*
kram

2006-11-28 @ 17:58:28
URL: http://blogg.expressen.se/undersolenicinci
Postat av: Jools

Öh? Träna? *visslar*
Jag har slutat att träna för att jag blir så manisk och kan inte sluta.Det blir som ett gift. I mitt fall ett farligt gift.
Trots att jag inte tränar så rör jag konstant på mej. Nu med det "nya" (är ganska varm i kläderna nu - så nytt och nytt det kan diskuteras)jobbet så sitter jag aldrig ner, vilket jag kunde göra förut.
Nu ska jag scrolla ner i din blogg och läsa ikapp allt jag missat sen förra veckan.
Tjo & tjingkramisar

2006-11-28 @ 18:58:46
Postat av: Sabina

Ehm, JA det är ju klart att du tränar....

Man kanske skulle ta och köpa sig en hund??
Eller är det av fel anledning tro??

2006-11-28 @ 19:30:50
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Liv

Alldeles för lite...

Fast jag är ju i och för sig ute och går ganska mycket, och det är väl träning det med..:o)

Kram!

2006-11-29 @ 14:40:28
Postat av: Nathalie

Jag tänkte just på det när jag läste början på inlägget.. hästarna! Även om du kanske inte tycker att du tränar kan jag säga att det GÖR du! skulle du testa att låta bli ridningen några månader och sen börja igen skulle du säkert märka skillnad.. ;) och j*vlar vilka magmuskler du måste ha som rider så pass många timmar per vecka också!

2006-11-29 @ 20:20:53
URL: http://lockigare.com
Postat av: Jill

I genomsnitt springer jag 5 dagar av sju. Ut en mil, stenhårt löp. Sen styrka och yoga upptill det. Så det blir några timmar i veckan. Upptill det kommer promenader till jobbet.

2006-11-30 @ 11:19:33
URL: http://www.wegerup.blogspot.com
Postat av: Myra

SV ALLA: Jag är ändå imponerad av alla som planerar sin träning. Tror aldrig att jag skulle kunna ha nåt inbokad så. Är alldeles för 'lat' för det...
Ni är DUKTIGA!!!

2006-12-01 @ 10:36:39
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Tonårsmorsa

Träna? Kan man baka det själv, eller säljs det färdiglagat, liksom...?

2006-12-01 @ 12:41:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/33
Postat av: Myra

Tonårsmorsa: På burk, tror jag... *s*

2006-12-01 @ 14:09:51
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback