Lyllo mig

Fem över sju slog jag upp mina havsblå. Solen strålade för fullt och morgonstrålarna letade sig in vid sidan om rullgardinerna och målade mönster på väggarna.
Jag satte mig upp, gnuggade sömnen ur ögonen och kröp kvickt i ridkläderna. Sådana här dagar får bara inte gå till spillo.

T's mjuka gnäggning mötte mig då jag gick genom det våta gräset och Fru Silversvart kom småtravandes emot mig, tätt följd av Herr Fux. Jag blir alltid så lycklig, för det är klart att det är mig de är glada att se, och inte maten de vet att de kommer att få...

Solen värmde redan och jag lämnade Fru Silversvart utan täcke medan Herr Fux och jag styrde kosan ner mot sanddynerna och havet.

Idag var det en sån där morgon då jag får nypa mig själv i armen ett par gånger, för jag fattar nog inte riktigt hur lyckligt lottad jag är.

Sagt och Tyckt
Postat av: Tussen

Sanddyner.... jag har mest regn!

2007-10-30 @ 14:12:15
Postat av: Märtagreta

Ah, så det var herr Fux? Kram på dig! Jag blev så glad!!!

Postat av: Myra

Tussen: Har ni. :( Vi lär väl få också, vad det lider, men tills dess så passar jag på. :)
.
Märtagreta: Haha. Imorse var jag ute med Herr Fux, men messet var Herr Skimmel som jag rider emellanåt åt en väninna. :)

2007-10-30 @ 16:09:22
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: DMH/Samuel

Hur uttalar du hästens namn - Fux - på engelska...just curious!

2007-10-30 @ 17:21:07
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Myra

DMH: Det gör jag inte.... Haha.
Hästarna har egentligen långa fina isländska namn, (som ingen, mer än jag och Maken, kan uttala på den här ön) men de måste såklart ha alias på bloggen de också. Då hundarna fick alias efter deras karaktärer, så fick hästarna efter deras färger. ;)
Ville du bara veta vad fux heter på engelska så är det chestnut... :)

2007-10-30 @ 18:07:55
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Hm, om jag skulle ge min hund Silje ett alias på bloggen så blev det väl Sillen, för det heter hon när jag tycker att hon inte påvisar nämnvärd intelligens... om man säger... hon kan vara såååå söt och sååååå korkad, men även oerhört klok vår lilla "Sill"
Jag ska banne mig ta ridlektioner, (har inte ridit sen jag var barn) och sen ska jag banne mig åka till din ö, så det så!!!

2007-10-30 @ 19:19:09
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: VICKAN

Låter som en underbar dag med fint väder.Vilken fin naturbild.

2007-10-30 @ 20:04:21
URL: http://www.beautyminds.com/
Postat av: Malde

Skulle nästan kunna ge hur mycket som helst för att kunna rida iväg tillsammans med dig och dina hästar, speciellt när det ser ut som på bilden!

2007-10-30 @ 22:12:13
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Myra

Märtagreta: Ridlektioner över vintern, så kommer du och Silje hit till våren. Jag lovar att hon skulle äääälska att följa med på ridtur. :)
.
Vickan: Naturen är slående. Synd bara att det inte görs riktigt rättvist på bild. Allt blir så mycket mer flackt.
.
Malde: Det är speciellt. Och det är helt annorlunda att sitta på hästryggen än att gå. Jag har promenerat en del med hundarna här och det är otroligt vackert, men från hästryggen blir det nästan magiskt.

2007-10-31 @ 10:20:14
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Det är jag också säker på att hon skulle, jag ska lägga in en högre växel vad gäller häst här på gården, det VILL jag ha. Ska genast ringa en kompis som har Islänningar och bestämma dag med henne, tror nog jag får rida gratis där och Tittilila och jag kan klappa och gosa så mycket vi vill!
Du, jag visste inte att du bodde på ö...för det är Wales va, (nu känner sig Märtagreta tappad bakom en vagn, jag skyller på amning, ålder, blonderingen och allmän förvirring... den gör sig oerhört påmind idag känner jag, bådar gott för kvällens datalektion, fröken kommer utan hjärnan på plats är jag rädd :-S )

2007-10-31 @ 15:46:38
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Myra

Å just Isisar också! :) Kan ju inte bli bättre. *nickar*

Alltså, Wales är ingen egen ö, utan sitter ihop med England och Skottland. Alltså StorBritannien. Och det är ju en ö. En stor ö.
Större än din.
:)

2007-10-31 @ 19:21:41
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback