Kvinnligt och manligt så det ryker

-Nu är du inte snäll! fräste jag och blängde på Maken.
-Jo, jag är alltid snäll. Det är bara det att du inte förstår det. försvarade han sig.
-Det är du inte alls. surade jag vidare.
Då suckar han först djupt och säger sedan med ett leende:
-Jo, jag försöker allt jag kan, enligt manlig logik, men så svarar du enligt kvinnlig logik, och då blir det ofta fel. Men jag ÄR snäll.

Sagt och Tyckt
Postat av: nika

pyttsan ja...det är vad dom tror ja...att dom är snälla. Karlslokar

Postat av: MissyElliot

Hrmf, typisk karl-kommentar. Försöka lägga över skulden på kvinnan..... Ge honom en kurs om hur kvinnor är och tänker i julklapp!
*fnissar*

2007-10-10 @ 08:57:07
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Malde

Kan inte annat än att hålla med Nika och MissyElliot fullständigt! Kramar till alla kvinnor! (och en och annan karl... ;-))

2007-10-10 @ 09:29:14
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: MyrPappa

HA HA, en julklapp där män lar sig hur kvinnor fungerar! Shit, det hadde blivit årets klapp snabbare an en kvinna kan saga karlslok :)

Jag tror nog vi alla får inse att kvinnosapiens är en ras som inte SKA bli förstådd, hälften av alla gånger förstår dom ju inte sig själva.

Så jag gör som alla män, stoppar modigt huvudet i sanden och kör på som vanligt :)

Men tjejer, vi älskar er ändå. Kanske just bara för vi inte kan förstå er.

2007-10-10 @ 09:41:00
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Myrmormor

Älskade MyrPappa! Kvinnlig logik känner jag till - men vaaad betyder manlig logik????? Du får nog förklara det nästa gång vi träffas

2007-10-10 @ 18:17:41
Postat av: Sess

Håller fullständigt med Myrmormor.. VAD är MANLIG logik?? Finns det?? Är det huvudet i sanden?? Trodde det bara var strutsen som körde med den logiken... Kram Sess

2007-10-10 @ 20:14:27
Postat av: Malde

Det finns en anledning till att man kallar datorn för "han"... ;-)

2007-10-11 @ 09:15:48
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: MyrPappa

Malde: Det ar vall for att det alltid ar HAN som far fixa den nar ni inte vet vad ni gor. Dessutom ar min Mac en hon, och hon alskar mig :)

Alla andra: Nu var det ju Mamman som sa att det fanns manlig logik och inte jag, jag har inga illusioner :) jag vet daremot att kvinnlig logik bara finns i kvinnors varld och att trots detta kan INGEN kvinna forklara vad det ar. Sa en liten utmaning till er alla da, snalla forklara vad kvinnlig logik ar. Be bara inte mig att forsoka forklara van mannens logik ar, jag har ingen djavla aning :)

2007-10-11 @ 17:09:48
Postat av: Myra

Nika: De tror ju det. Haha. Ibland lyckas de faktiskt.
.
MissyElliot: HAHA. Finns det färdiga att köpa, eller måste jag sno ihop en själv? ;)
.
Malde: värsta kramkalaset! :)
.
MyrPappa: Julklapp vare! Vänta bara.
.
MyrMormor: Tror du han kan det? *fniss*
.
Sess: Och jag med. Har vi tur så kanske vi kan få reda på det nu. *s*
.
Malde: Haha. Så sant, så sant.
.
MyrPappa: Det var inte alls jag som drog upp manlig logik, det var du. Jag sa bara att du inte var snäll, för det tyckte jag att du inte var just då. Sen var det du som började förklara... *s*
Men det gör inget, jag tycker om dig ändå, även om du inte alltid är snäll. :D

2007-10-11 @ 18:21:43
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback