Hur fan går det till?

-Kan ni slänga ner era smutsiga kläder, så är ni gulliga. ropade jag uppför trappan.
-Varför då? hördes det i väl intränad kör från övervåningen.
-För att ni inte har gjort det på fyra dagar nu. Jag misstänker att ni har lite smutstvätt liggandes på golvet. svarar jag tålmodigt.

Efter några minuter så hördes det ett rassel i trappan.
-Här mamma. Här kommer kläderna! ropade LillMyra.

Så här mycket har används de senaste fyra dagarna. Och det ENBART av LillMyra!
MellanMyra var snäppet duktigare och tog sina kläder ända till tvättkorgen.  

Jag ska banne mig sätta lås på garderoberna.

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Det får du nog göra. Själv skulle jag vilja ha lås på kyl och frys...

Postat av: DMH/Samuel

Kids...too bad they're so darn cute!

2007-10-12 @ 07:44:49
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Jill

Låt dem tvätta sin aegna kläder! ;)

2007-10-12 @ 10:18:36
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Kottemor

Ransonering.
Helt klart.
Tyvärr vet jag juu att det inte funkar, suck, sådär mkt kläder skulle lätt Ellan kunna smutsa ner på en dag.
Till dagis har jag nu införskaffat en helt galonklädd overall, så han får gå där och se ut som en liten dykar:)
Men lycklig är han, han slipper ju både tjatet och får kladda och smutsa ner sig så mkt han vill:D

Mängder av kramar vännen, hoppas du snart hittar upp ur tvätthögen...

2007-10-12 @ 12:36:35
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: Synthloppan

Ja du. Inte riktigt lika mycket här, men jag kan tänka mej att om två år är det så.... Och eftersom min tvättmaskin håller på att ge upp, så är jag tacksam om det räcker med två ombyten/dag/barn...

2007-10-12 @ 19:35:36
URL: http://Synthloppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback