Gästbloggar hos Myra

Här kommer, som utlovat, första gästbloggen.
Självklart gick den till den 'riktigaste' vinnaren, Fröken K, som stod för kommentar 4000.
Enjoy:

'Bloggen myras mysterier är ett mysterium i sig, det kan nog alla hålla med om som har läst den.

Hur ser hon ut? Vart bor hon? Vem är myra?

Jo myra är allt det där man vill och önskar! Hon är som en liten sagofigur som ter sig i alla former och mönster (för vem har inte läst om hennes rosafärgade hår och konstiga företeelser?) Hon får en att skratta och gråta och fundera.

Det är svårt, om inte omöjligt att värja sig mot det där flinet som letar sig upp ur magropen genom halsen för att sedan spridas över hela ansiktet. Det är svårt att inte ta reda på nya ?hyss? om myra och hennes stack! För vem vill inte ha sig ett gott skratt? Eller kanske nicka menande åt hennes vädrade åsikter om både barn, karl och djur? Alla känner vi igen oss i något. Det är bara det att myra skriver det vi andra också gör, men inte alltid vågar säga! :P Och det är därför vi står ut! Att läsa myras blogg är inte att försöka stå ut med den, utan för att man inte står ut utan den och myra!

Jag minns inte första gången jag läste bloggen, jag vill minnas att jag alltid har gjort det även om jag vet att det inte är evigheter sedan. Men det är så det känns med myra, att man har känt varandra i evighet.


© Fröken K 2007-11-11'

Sagt och Tyckt
Postat av: Nell

Jag kan inte annat än att hålla med... Min vän MissyElliot berättade om Myra och nu är jag också fast. Jag har inte hunnit igenom en procent av allt ännu, men jag jobbar hårt på det.
Fortsätt skriv om dina små myror, Myra!

2007-11-15 @ 18:08:58
Postat av: vickan

Hej!
Vad fint skrivet. Jag håller verkligen med i det hon skrivit. Trevligt att läsa din blogg.

2007-11-15 @ 19:11:45
Postat av: Myra

Nell: Välkommen. Och tack för alla snälla ord. Det värmer, även en kall dag som denna. :)
.
Vickan: Tack, söta du. Det är nästan så jag tror att ni pratar om någon annan... :P

Postat av: DMH/Samuel

Vilken fin hyllning!

2007-11-17 @ 10:25:45
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Myra

DMH: Fröken K är en av de mest underbara människor som finns. Men VEM pratar hon om? *ser mig förvirrat omkring* Jag menar, hur många myror finns det där ute? ;)

2007-11-17 @ 14:08:53
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: DMH/Samuel

DIG förstås, vännen: du är toppen!

2007-11-17 @ 18:31:42
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback