Nail the habit

MellanMyra är nagelbitare.
Å det grövsta.
Alla naglarna är kortare än kortast och när det är omöjligt att få tag på minsta nagelbit, så går hon över på nagelbanden och fortsätter där.
Tom tånaglarna råkar ut för hennes tänder!

Hon försöker verkligen sluta. Men det går bara inte.
Beteendet är så invant att hon gör det i sömnen. Och hon gråter i frustration över att hon inte kan låta bli.

Igår hittade jag en ny liten burk, inne på Boots. 'The ultimate nail biting deterrent. Tastes so bitter that you will never bite your nails again.'
Jag suckade skeptiskt, men tänkte att det kan ju vara värt ett försök.

Holy sh*t, I tell ya! Det måste vara avlivningsvätska i den burken.
Man önskar sig fasen 6 feet under, efter att ha fått skiten i mun. Det var vidrigt!

MellanMyra har för all del inte bitit på naglarna på snart ett dygn, men hon är fortfarande tokarg på sin stackars mor.
LillMyra som också hon var tvungen att testa, fick på stående fot i sig nästan en halv liter vatten, innan hon vände sig mot mig och fräste 'That's NOT very nice of you, Mum!' och tågade ut ur rummet.
Själv lyckades jag få lite på överläppen (don't ask) och det kommer dröja länge innan jag vågar slicka mig om munnen igen. Ge mig inga sockarbullar!
MyrPappa, som sin vana trogen gav mig en puss på mun när han kom hem från jobbet igår, fick ur sig nåt ohörbart och har varit på behörigt avstånd ever since.


( Jag tänkte på dig då, Jenny. Du som inte gillar hälsningsfras a la kindpuss. Stryk lite sånt här på kinderna, och du kommer få vara ifred för tid och evighet. :D )

Sagt och Tyckt
Postat av: sophie

hahaha...för mig funkade´riktigt snygga nagellack eller lösnaglar - som jag inte ville förstöra.
men ja...
like youe stile.
sophie

Postat av: Kim M

Jag har aldrig förstått det här med nagelbiteri.
Jag har så klart andra ovanor.
Naglarna mina är dock välklippta och fräscha. Mellan varven till och med polerade.
I am such a trannie.

2007-05-26 @ 09:47:44
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: netha

Fniss, tydligen ett medel för mig och storsonen då.
Kan man köpa det på nätet mån tro?
Ha en bra dag.

2007-05-26 @ 10:19:57
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Anna-Lys

Ibland är bra bara för bra :-)
Hoppas maken närmar sig nu till pingst och allt!

2007-05-26 @ 10:19:58
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: Fröken K

Usch fy..jag har aldrig haft dom problemen, men minns min bror hade sånt där som smakade äckligt..hans fingrar hamnade dock helt ofrivilligt i min mun (mellan mina tänder) rätt ofta och det smakade inte gott..(inte bara av medlet kanske *S*)
Hoppas att du har det bra..länge sedan jag kikade förbi..men du vet sommar och sol,inte så mycket bloggande för mig då..kram

2007-05-26 @ 16:08:45
URL: http://frokenk.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jaha! Och vart fan ar du?!
Jag behover faktiskt dig just nu. Helst nyss!
Sesa, maka dig hit nu!
:D

2007-05-26 @ 16:56:23
URL: http://jennyabrahamsson.wordpress.com
Postat av: Malde

Det låter som ett dundermedel ;-) Skulle behöva det till yngste sonen... Han tycker att vanligt "stopp & väx" smakar GOTT efter ett par dagar... Jag fattar inte det. Kan man köpa det på nätet??? Vad heter det?
Kram
Malde

2007-05-27 @ 00:37:28
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: Sarah

Det där medlet skulle jag behöva! Låter väldigt effektivt i alla fall..;)

2007-05-28 @ 19:11:05
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: blue

Och jag bara sitter här och tokfnittrar... som jag sagt förut... DU MÅSTE HA VARNINGSTEXT på såna här hilariously roliga inlägg.
Ursäkta eventuella stavningsfel o grammatikfel på det engelska uttrycket... hmmm

2007-06-02 @ 01:06:51
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback