Att blanda saft

-Får jag göra saft? frågar LillMyra.
-Ja, visst får du det. Klarar du det då? säger jag.
Det lovade hon att hon gjorde och traskade ut i köket.

Visst hörde jag att det spolades vatten och skramlade bland burkar och tillbringare. Visst kliade det i mig och jag fick kämpa för att inte gå ut i köket och hjälpa henne. Hon vill ju så gärna själv.
Men efter en stund så tyckte jag att det hade spolats lite väl mycket vatten och att det skramlade lite väl mycket i mitt kök.

-Vad gör du, älskling? ropade jag.
Sättet hon svarade 'Ingenting!' på, fick mig att ana oråd. Men jag stålsatte mig och stannade kvar där jag var.
-Behöver du hjälp då? undrade jag.
Först var det tyst en stund, och sen kom ett not so övertygande 'Näää'.
Jag begav mig genast ut i köket.

LillMyra hade inte alls blandat saft.
LillMyra hade lekt med vatten och diskmedel.
LillMyra hade lekt med mycket vatten och diskmedel.

Hela bänken, halva golvet, i skåpet under diskhon, i lådorna...
Gah!

Men visst.
2985629856 liter vatten, en muttrande MyrMamma och ett gäng trasor senare så var köket bländande rent.
Och näst intill torrt.

Fast det bidde ingen saft.
Det glömde vi.

Sagt och Tyckt
Postat av: Kim M

Precis vad jag tänkte; det var säkert RENT efteråt! :)

Postat av: Malde

Fniss! Men det var väl inte ett rent h-e? ;-)
Kom just att tänka på, en kompis till mig hade unnat sig ett svindyrt schampoo. Hennes dotter, troligen i LillMyras ålder, tog ett bad. Frågade sin mamma om hon fick skura i badrummet och intet ont anande svarade mamman javisst. När hon sedan kom in dit så var delar av badrummet skinande rent men av det svindyra schampot fanns inte en droppe kvar...
Klart du också är bjuden! Det är bara att komma!

2007-06-03 @ 23:18:42
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: vargakvinnan

hahaha klassikt. de är söta de små. :-O

2007-06-04 @ 08:30:40
URL: http://vargakvinnan.wordpress.com
Postat av: Myra

Kim: Jodå. JÄTTErent! *s*
Malde: haha. ett tag kändes det som det! Och jag har också blivit av med mitt dunderdyra schampo sådär. De skulle ha bubbelbad, sa de! *s*
Vargakvinnan: Fööör klassiskt. :D

2007-06-04 @ 23:09:12
URL: http://onamission.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback