Nej betyder nej betyder nej

Finns det nån preskriptionstid på 'nej'?
Vad är det då som avgör hur länge?
Och är det isåfall nåt ungar har bättre koll på än föräldrar?

MellanMyra och MyrPappa diskuterade om marsvinsköpets vara eller icke vara. Igen.
Jag vet vem som vann. Igen.

Och vem som inte vann. Igen.


Sagt och Tyckt
Postat av: MissyElliot

Hej!
Kikade in här å ville bara tala om att du har en snygg och läsvärd blogg.
:-)

Postat av: RackarTuss

Meh - klart att MammaMyra vinner!
Kram!

2007-07-31 @ 14:16:51
Postat av: Asfaltmamman

Awweee...känner så väl igen scenariot...been there on both sides. Trösta dig med att tjatandet blir bara värre och dyrare ju äldre de blir haha. Nä skojade bara, men det är klart att det svider i ett litet hjärta när man inte får det man allra, allra, allra mest vill ha i hela vida världen.
Ända tills det går upp för det lilla hjärtat att man kanske vill ha en hundvalp/häst/någonting annat allra, allra, allra mest i hela vida världen.
Barn i ett nötskal :o). Hav icke dåligt samvete! Det kommer nya grejor along the way och de är alla saker som de vill ha och ingenting annat. Bara just den grejen eller det djuret eller det plagget.
Kramar från Asfalten

2007-07-31 @ 15:11:13
Postat av: Sarah

haha.. men vilken söt bild de va!

2007-07-31 @ 16:00:32
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se
Postat av: Märtagreta

Morr, det gäller att man har samma "nejfaktor" eller hur! Men det är samma här, säger jag nej så nog fasen är det nån som säger ja!
Nåja, vi får ju rätt, till slut!
kram på dig!

2007-07-31 @ 17:00:45
URL: http://islanddragon.wordpress.com
Postat av: Blue

Men vad tyckte mellanmyra om att du fotade henne i den prekära situationen?
Min dotra skulle bli helgalen om jag passade på att fota henne när hon sitter sådär.

2007-07-31 @ 18:09:45
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: DMH/Samuel

Konstigt, för barn minns ALDRIG ett "nej" men kommer ALLTID ihåg ett "ja"...oavsett hur lång tid som förflutit!

2007-07-31 @ 19:01:30
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Malde

Jag gissar att MellanMyra inte riktigt lyckades linda MyrPappa runt lillfingret... Hur länge tänker hon sura månntro? En sån söt bild!

2007-07-31 @ 19:47:02
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: barbro

Samma tjat här. Allt från hamstrar tlll kakaduor....

2007-07-31 @ 21:54:56
Postat av: filosofan

fniss!Vad söt man kan vara när man är sur :) Jag var nära att slå min mamma en gång när jag var så arg och hade ont efter att ha åkt av en häst på samma ställe, på samma sätt, tre gånger inom 30 minuter.Jag grät av frustration och mamma bara stannar upp och säger "jag vet ingen som är så söt som du är när du gråter" -jag lovar:smockan låg i luften! ;)Kan tänkta mig hur mellanmyra kände sig om du tog bilden när hon fortfarande var arg :) kram på dig, hoppas hjälpen tidigare idag faktiskt hjälper oxå!

2007-07-31 @ 21:59:47
URL: http://filosofansfunderingar.wordpress.com
Postat av: Kim M

Nej blir kanske blir ja.
Det är bara att acceptera. :)

2007-08-01 @ 10:55:41
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Myra

Missy Elliot: Bockar och bugar. Tack så hemskt mycket. Och välkommen, såklart.
.
RackarTuss: Ja, det är klart. Fast MyrMamma höll sig utanför samtalet helt och hållet. :)
.
Asfaltmamman: Det är ju alltid något som man allra, allra, allra helst vill ha. Hela tiden.
Eller varför inte de saker de ser för första gången men aaaaalltid har önskat sig. *s*
.
Sarah: Eller hur! :)
.
Märtagreta: Just när det kommer till djur är det Maken som sätter ner foten. Jag mjuknar ofta, då jag gärna har fler djur själv... ;) Och rätt, det har jag nästan jämt! *nickar bestämt*
.
Blue: Haha, hon blängde mest och väste att pappa var dum. Jag slapp lindrigt undan.
.
DMH: Så är det absolut. De är hemskt pigga på att påminna om saker man sagt för eeeevigheter sen.
.
Barbro: Ja, för ni har ju inte tillräckligt med djur. Haha
.
Filosofan: LOL Sånt där vill man inte höra i sådana situationer. MellanMyra var dock så arg på sin pappa, så mig brydde hon sig inte så mycket om. Annars hade jag nog inte vågat... *s*
.
Kim: Kanske, kanske, kanske. Så man ska inte ge upp. ;)

2007-08-01 @ 22:46:21
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: I hemmet

Haha, vilken söt bild :D
Kram

2007-08-04 @ 19:58:52
URL: http://ihemmet.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback