Har blir inga barn gjorda!

Ok. Picture this.

Sondagmorgon i MyrStacken. Lugnt och tyst. SmaMyror ligger och viskar och fnittrar pa rummet. MyrForaldrar ligger och drar sig i dubbelsangen. Det ar fridfullt.

MellanMyra kommer intassandes. Hon tittar MyrFar stint i ogonen och sager bestamt:
-I want a baby brother.
Pussa mamma!
MyrFar ler, men lyder snallt och pussar MyrMor pa kinden.
MellanMyra blir rosenrasande.
-Mitt pa LAPPARNA! gastar hon, samtidigt som hon tar tag i, och trycker ihop, MyrMors kinder. Sa vrider hon MyrMor, som nu ser ut som en fisk i nyllet, mot MyrFar och beordrar:
-Pussas nu. I want a baby. A baby brother!
Hon tar sedan LillMyra i handen och leder ut henne ur rummet.
-Vi far lata mamma och pappa vara lite, sa de kan pussas ifred.

Efter en stund ropar hon:
-NI PUSSAS VAL!? PA RIKTIGT!
Och forst nar vi lovat att vi pussats ordentligt, far vi lov att lamna sangen...

Senare pa dagen ar vi nere hos hastarna. SmaMyror springer och leker och MyrForaldrar pysslar och borstar.
-Daddy! gastar MellaMyra fran andra sidan hagen. 'Go and have a sex with Mommy!'
-I'm sorry, what? A sex? far MyrFar ur sig.
MellanMyra staller sig med handerna i sidorna och pekar sen bestamt mot uteboxen, dar MyrMor star.
-Just go and have sex!

Sagt och Tyckt
Postat av: Jenny

Ar inte det dar vad ALLA foraldrar drommer om? ;)

Postat av: Kim M

HAHAHA!
Jag har ingen vettig kommentar.
Det var det roligaste sedan... 1863.

2007-01-22 @ 13:06:56
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Asfaltmamman

Åååhhhhh jag dööööööööööööööööör!!!! Jag skrattar så tårarna sprutar!!! Fy fasen vilka underbara ungar du har! Kan riktigt se MellanMyra skrikandes "just go and have sex" för fulla muggar hahahahaaa...Om lagen om all överjävlighet stämde in där, så fanns det säkerligen andra personer där också, som hörde hela konversationen. Hjäällpp...jag kan inte sluta skratta!*asfalten håller sig om den skumpande magen*

Jo, skulle förresten berätta att mitt flyg förra veckan gick till Finland, på en utbildning för företaget jag jobbar på. Det var riktigt trevligt, för utbildningen hölls i den stad som min farmor och farfar bor i, så jag sov hos dem istället för på hotell. Dessutom hann jag med att träffa syrran med ungar samt min bästa kompis med ungar.

Det andra flyget, det från Wales till Turkiet, är inställt. Eller ja, inte flyget, men mitt deltagande i den resan är inställd. Officiella skälet är att jag inte får ledigt på nya jobbet, vilket inte är helt sant, men inte heller helt osant; jag skulle kunna få ta obetald ledighet, men det har jag inte råd med. Det inofficiella skälet är att jag helt sonika har ångrat mig lite grann. Jag kom fram till att jag inte vill fara iväg någonstans om inte Lilltjejen kan följa med. Det skulle bara kännas så fel. Visst, tjejkvällar i all ära, men när vi ändå lever med en rätt så tajt budget, så vill jag inte använda en massa pengar till att göra en resa för MIN skulle enbart. Då vill jag hellre att både jag och Lilltjejen får nytta av det.

Yikes...nu har jag surfat för länge igen...tillbaka till jobbet...Speak to you soon again:o).

Kramisar från asfalten!

2007-01-22 @ 13:36:58
URL: http://albyhills.blogspot.com/
Postat av: Glitter!

Näh.... mållös..... och lite kiknad av skrattanfall.... oh dear!
Igår skrev jag en LÅNG komentar på ditt inlägg om "billigt barn som kan hyras ut"..... och vad kom med???? Jag bara undrar???? Jo - första raden! MORR!
Bättre lycka idag - hoppas jag!
Kram Glitter!.....
Så - nu ska vi se vad som kemmer med idag då....

2007-01-22 @ 14:54:24
Postat av: Sabina

Mouhaahahaahahahahahahaahahahahaaaaa, jösses jag skrattar så att tårarna rinner här, gud så roligt, underbara barn du har:)

Våra gör tvärtom om vi pussas så går dom imellan:)

2007-01-22 @ 16:59:28
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: filosofen

Klockrena ungar!!!Inte bra för mig att skratta så mycket, får ju hostattacker (som om jag inte får det annars...) :) Fy 17 vilka roliga ungar du har! Jag vet ju att det går i släkten efter att ha träffat både dig och myrmormor men hjälp... hihihihihihihihihiHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH*ASG* kram *torkar tårarna och drar efter luft*

Postat av: Nathalie

Nej guuuuud! Hahahahhahah! xD Det var då en bestämd liten flicka. :D
Hahhahahahahha.... jag flabbar så mamma undrar vad jag håller på med! xD Nej gud, vilka underbara ungar du har...

2007-01-22 @ 17:26:31
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Nika

sooo......did you do it?????
hahahahahahhahaha
underbara myrungar............
kram

2007-01-22 @ 18:00:05
URL: http://blogg.expressen.se/undersolenicinci
Postat av: Iriz

Helt underbaaaaaart!!!!
Så när kommer Minimyra?

2007-01-22 @ 22:12:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8643/
Postat av: Kottemor

Herrejäklar,hahahahaa
Här skrattar jag så jag nästan väcker kottarna och även jag får upp bilder av dig med ihoptryckta kinder,sådär fiskplutandes!
Hahahahahaa

Ojoj,den tösen vet vad som gäller hon.

Idag satt jag i bilkö i 3timmar,jag kan faxa dig all jäkla snö du vill ha!:(
Mutter och morr...
Bara kom i håg att klä in faxen i glapack först.

2007-01-22 @ 22:24:05
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Haha! Funderar lite på om de har nåt hum om leveranstiden på såna dära puss-bröder! Hahaha!
Hon kom visst på att det kanske vore bra med "a sex" också! Hahaha!
Hur många gånger sa man inte till sig själv att man skulle skriva upp alla roliga fadäser och kommentarer från ungarna... Och nu e mina 16 och snart 18... To late!
Kram på er i Myrlandet over the ocean!

2007-01-23 @ 05:02:36
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Jill

Underbart.. ni lär bli uppmuntrade ett tag framöver då. ;)

2007-01-23 @ 09:07:05
URL: http://www.wegerup.blogspot.com
Postat av: ullio

Hahahahahahahahahah!

Helt plötsligt känns det inte som att JAG har det jobbigast med en Rebecca som Googlar på "beretahurmangörbarnochvisabilder".
Fast å andra sidan, med de sökningar hon hade gjort, och med de länkar som kom upp när man gjorde samma sökning. Så är man ju inte HELT nöjd.
Men jag slipper iaf ha henne skrikandes om att vi ska ha sex!

*flin*

2007-01-23 @ 09:20:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394
Postat av: Bloggerlina

*BIG LOL!!!* Jag saknar ord!! Hahahahahaha!! Kram

2007-01-23 @ 13:15:43
URL: http://spaceofluna.blogspot.com/
Postat av: Cellenrebellen

O jösses, vilken liten brutta!! Å du berättar det hela på ett sätt som är obetalbart! Jag skrattar så magen hoppar o lillbeben får ett ordentligt gympapass därinne.
Fiskfejset *asg* ojoj..
Jo, jag är i vecka 22 nu, och flyttlasset går nångång senast i början av april. Hänger lite på tid o pengar och när lägenheten på fastlandet kan bli uthyrd. Har ju tre månaders uppsägningstid, men man kan ju hoppas att det går fortare.
Kram på sej

2007-01-23 @ 14:39:54
URL: http://blogg.expressen.se/cellenrebellen/
Postat av: Anonym

Härliga ungar! Jag kan tänka mig att tankarna snurrar på ordentligt BÅDE i deras huvuden och i era huvuden. Jag har MÅNGA gånger undrat över vart barn får allt ifrån, och hur de tänker. Kramar till er alla, speciellt MellanMyra som tänker väldigt mycket, tror jag :D

2007-01-23 @ 23:35:39
Postat av: Malde

Ovanför, den anonyma, jag skrev namnet men det försvann rakt ut i ledningarna! Kram igen! Hälsningar Malde

2007-01-23 @ 23:37:11
URL: http://maldes.blogg.se
Postat av: MALIN

HA,HA,HA,HA JAG KAN VERKLIGEN SE MELLANMYRAN FRAMFÖR MIG!!! JAHA DÅ KOMMER DET EN MINIMYRA I OKTOBER DÅ....... HÄLSA SMÅMYRORNA!!! KRAM MALIN (HÄST)

2007-01-24 @ 09:35:38
Postat av: Kim M

Men hur går det nu med NÄTET?
Här får du tre bokstäver som du kan kopiera och använda: Åå Ää Öö.
Varsågod. Slit dem med hälsan.

2007-01-24 @ 11:24:58
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Linda T

hahahahaha

2007-01-24 @ 12:47:56
Postat av: barbro

Har du bytt mailadress? Jag får tillbaka alla mail.... Maila mig snälla. Kram/B

2007-01-24 @ 13:12:18
Postat av: Liv

Haha...Åh, vilka härliga ungar!

2007-01-24 @ 14:55:33
Postat av: BagLady

Hör du Myra! Vad..hur gör ni egentligen? Nu har ni snart hållit på en vecka för att göra en babyboy....eller orkar du kanske inte gå till bibblan? Kryyp då...vi väntar på nya tokigheter...sen kan du krypa tillbaka och fortsätta
kramarna från febertant utan en enda shoppingdag den här veckan...o så är det rea o allt

2007-01-25 @ 00:28:27
Postat av: Myra svarar

Alla: Hmpf! Skratta ni. Det ar inte sa latt att fa till det pa bestallning sadar. Speciellt inte da man inte riktigt ar med pa noterna sjalv. Ingen MiniMyra planerad. ;)
TACK, KIM for bokstaverna! *bockar och bugar* Klipp o klistra kan jag gora nu! *s*
Barbro: Nope, inte bytt, men kommer inte at skiten. Ska se om jag kan sparka igang Maken ikvall, sa jag far lite ordning pa det hela. Jag hor av mig! :)
BagLady: Jag varken pussas eller sitter pa biblan. Det ar ju FINT VADER! Det finns massor man kan hitta pa. *s* Krya pa dig!

2007-01-25 @ 11:16:07
Postat av: sanna

Tänk vad barn kan men tack o lov du orkar inte med fler barn gå o köp en kill docka och ha inte sex framför barnen, så tokiga var dom inte på öland kram inte puss

2007-01-25 @ 16:15:56
Postat av: Blue

*asg*
Det är livsfarligt att läsa din blogg. Man skrattar ihjäl sig nästan. *ler*

2007-01-26 @ 18:42:38
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Myra svarar

Sanna: *racker ut tungan* ;)
Blue: Oh, inte meningen att ha ihjal nan! *asg*

2007-01-27 @ 13:34:08
Postat av: Sarah

Haha! Roligaste på länge! När mitt kusinbarn skulle få ett syskon frågade han ju naturligtvis hur det hela gick till. Det var då barnets farmor i fråga som var så illa tvungen att försöka förklara. Hon hasplade ur sig något i stil med: "Eh jo du vet bäbisen kommer från pappas (harkling) snopp.." Barnets svar efter en liten stund: "Nähä (överseende leende från lillens håll), där får inte ett så stort huvud plats!"...:P

2007-05-24 @ 16:15:34
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Myra

Nej, det är klart att det inte får plats! Haha.

2007-05-25 @ 16:16:13
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback