St David's day

Wales firar St David's day (what and why) i morgon.
Jag blir helt slut bara av förberedelserna.

Vi har plockat fram SmåMyrornas 'welsh costumes' (bild och lite historik), och fortsatt träna på MellanMyras dialog (tidigare blogginlägg).
Den stackars mamman har även försökt sätta sig in lite djupare i det walesiska språket. (Läs! Och tyck synd om mig.)

Nu ska jag gå och lägga mig.

Sagt och Tyckt
Postat av: Anonym

Lycka till, Darlings!.....jag har min ryggsäck...ska fixa min mammas
92-årsdag,eftermiddagsbjudning med mammas väninnor(dom som är kvar) Mamma är dock pigg o klar och undrade om jag hade köpt något vin..."kanske likör då", till kaffet....Yes! Redan ordnat!
Förresten ska jag nog byta "Gröna bilen" nu...mot något nytt....
Skänker dig många långa tankar imorgon. Kram

2007-03-01 @ 00:28:57
Postat av: nika

naijt naij till alla i stacken...gillar starkt Amy W.
kram

2007-03-01 @ 03:23:34
Postat av: Kim M

Å, det händer så mycket over there! En massa kul. Här är det inte lika spännande.

Postat av: Karin

Jösses, vilket språk......jag fastnade i de fonetiska uttalen och fattade ingenting.....så ja, jag tycker synd om dig. Här kommer en tröstkram :-)

2007-03-01 @ 08:43:54
URL: http://rachel99.blogg.se
Postat av: Anna-Lys

Sånt är livet i en myrstack ... jobba, jobba :-D

2007-03-01 @ 09:18:22
URL: http://anna-lys.blogspot.com
Postat av: Iah

Hm... "konsonanter i början av ord kan förändras beroende på föregående ord" Får man byta till vilken annan bokstav som helst då eller??? *haha*
Nej usch, jag lider verkligen med dig för det där var INTE lätt! Så... Lycka till med språket i fortsättningen! ;)

2007-03-01 @ 14:10:30
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: Myra

BagLady: Hehe. Jag gillar din mamma. :) Men ska du BYTA GRÖNA BILEN? *chockad* Vaaad ska MellanMyra göra då?
Nika: Hon e' grym! Hur mycket har du lyssnat sen sist? *s*
Kim: Ja, här händer en massa. Du får pallra dig hit! :)
Karin: Tack. Snacka om tungvrickarspråk. *s*
Anna-Lys: Jo, det är ju det. Jobb o jobb o jobb. Eller nej, det var ju Askungen... ;)
Iah: Welcome. :) Alltså fråga inte MIG? *asg* Jag pekar på ett ord och frågar hur det ska uttalas. Sen tränar jag trehundra gånger innan det blir någorlunda rätt. Vid det laget är det ingen som lyssnar på mig längre....

2007-03-01 @ 16:45:07
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: PiaLiaLottaPotta

haLLELUJA, Så säger de att svenska är svårt... Shit pommfritt! KAn dina Småmyror BÅDE det där och Svenska??? OCH engelska???
Alltså... ett mysterium till... Myrfadern... Är han inföding eller är han oxå sverigeimport som du!?
För icke sjutton kan man väl bli förälskad i något som låter "sådär" alltid!?

2007-03-01 @ 23:31:01
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback