LillMyra tar sig ton

Sitter vid matbordet och äter.
LillMyra bär sig åt som om hon aldrig ens vistats inomhus, än mindre vid ett matbord.
När jag talar om för henne att hon ska äta med gaffeln och inte med fingrarna så tittar hon på mig som om jag kom från yttre rymden.
När MyrPappa ber henne sitta riktigt på stolen så att hon inte spiller (eller trillar i golvet som hon gjort när det gått över styr), så får han en blick som helt klart säger att han är glädjedödaren nr 1.

Gränsen går då hon sätter sig på stolen, dricker upp sin mjölk, drämmer glaset i bordet och gormar rakt ut:
-Mer mjölk. Nu! 
-Men vem tror du att du är!? säger MyrPappa, mer som ett påstående än en fråga.
-Mamma. svarar hon utan att ens tänka efter.

Nog för att mitt ord är lag här hemma (nåja, jag vill tro det iaf) men otrevlig är jag väl ändå inte!
MyrPappa hade iaf fasligt kul....



Jag har blivit nominerad, och dessutom utvald !! bland de fem bloggar som får vara med att röstas fram hos Allt Om Barn som månadens familje- och barnblogg!
Lilla Myra, med ca 400 läsare i veckan, står öga mot öga mot bloggar med upp till en bra bit över 21 000 läsare under samma period.
Det är en ära bara att få vara med, men vill ni lägga en röst, så blir jag än gladare. :)

Sagt och Tyckt
Postat av: klarakajsa

Så nu har jag ridit med! Tack för fina filmklipp. småmyrorna är för härliga! jaja, jag ska kolla om jag lyckas rösta på dig... Skickar du en veterinär till mig och min onda fot i gengäld??
Ha det toppen! När reser ni hem? eller var är hem, efter en så lång tid borta?
massa kramar klarakajsa

2007-12-11 @ 10:23:05
Postat av: evans

Grattis till nomineringen! Såklart ska jag gå in och rösta på dig! Vet du? Igår hittade jag något ytterst spännande i min brevlåda! Tack! Barnen var överlyckliga och jag med!

Postat av: BagLady

kvantitet är inte lika med kvalitet.....har redan röstat på vad jag tycker är kvalitet
kram

2007-12-11 @ 10:50:19
Postat av: Liv

Vad roligt! :)

Givetvis har jag varit inne och röstat på dig!!

Kram

2007-12-11 @ 11:08:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/95
Postat av: Tussen

1) Nu har jag röstat!
2) Om du tittar in hos mej så ser du varför jag inte hunnit gästblogga.....

2007-12-11 @ 15:05:56
Postat av: Britt-Marie

Ja du!! Jag har röstat några gånger på dig nu.

2007-12-11 @ 16:13:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10482/
Postat av: Myra

Klarakajsa: Of course! Veterinär är på väg! ;)
Kommer befinna mig i Sverige mellan den 18:e och 27:e dec. Håll tummarna för en vit jul!

Evans: Tackar, det är så roligt att folk uppskattar det jag skriver. :)
Så det kom fram till slut. Inte en dag försen. Kan gissa att ni frossade redan samma kväll! Haha

BagLady: Gulle du. Jag som trodde kvalitet var det som det fanns minst av här. Eller var det det du sa... Vem röstade du på egentligen!? Va? ;)

Liv: Du söta, vad du är snäll.

Tussen: Tack. *smickrad* Ske absolut kolla läget, hörredu.

Britt-Marie: Åh, flera gånger tom. Får man det!?

2007-12-11 @ 17:35:27
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Catja

Röstade på dig nu... :) Lycka till!

2007-12-11 @ 22:40:17
URL: http://Catjalainen.blogg.se
Postat av: Myra

Catja: Tack ,tack, tack. :)

2007-12-12 @ 23:59:59
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Blue

Har röstat och dessutom lagt en liten fin påtryckare till de som läser min blogg att också gå in och rösta....

2007-12-13 @ 23:34:08
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback