Home

'Another aeroplane,
Another sunny place,
I'm lucky, I know,
But I want to go home,
I've got to go home,
Let me go home
Im just to far,
From where you are,
I've got to come home,
Let me come home,
I've had my run,
Baby i'm down,
I want to come home'

Det är inte så längesedan (15:e februari -05 för att vara exakt) som
Michael Buble släppte sitt album 'It's time' med balladen 'Home'.
Westlife har nu gjort en cover på denna ballad.

Den släpptes för drygt en månad sedan, spelas på radio dagarna i ända, visas på tv och sitter som en smäck på både Myra, MyrPappa och SmåMyror. Till MyrPappas frustration.
Men den ÄR bra.

Det är vilda diskussioner om vilken som är den bästa versionen.
Bubles original:

eller Westlifes cover:

Vad tycker ni?

Sagt och Tyckt
Postat av: BagLady

Jag ska lyssna på det här när jag kommer hem, på kontoret är det mest P1. Plötsligt...i helgen när jag var med mitt barnbarn 18, på resa, i min bil, fast hon körde.....så blev jag trots 60+, som en tonåring och älskade att lyssna på den CD med senaste/blandade låtarna, som hon hade med. Julklappsönskningen är klar! Egentligen har jag väl haft det på känn under hela hösten när jag tittat på Idoltävlingen.....Heja Amanda! Synd om dig Myra som inte kan se/höra det....men det kommer säkert tillfälle snart. Kramarna till alla myror

2007-12-04 @ 16:23:36
Postat av: Pulvia

Originalet naturligtvis! Har småpojkarna som vuxit slut på eget material ;) De kunde väl åtminstone ha gjort covern med sin egen touch :S
Vad gäller idol så finns ju alla klipp på hemsidan, så nog kan Myra se och höra, bara hon vill.
Förresten är det inte långt kvar nu, har du kollat upp vad vi ska kolla på den här gången? www.sf.se Kram på´re

2007-12-04 @ 17:20:19
Postat av: Britt-Marie

Verkligen inget fel på någon version. Ska man göra en cover ska den vara Bra och det Är Westlifes.

Postat av: Myra

BagLady: Ja, du måååste lyssna.
Jag sprang direkt till youtube och lyssnade på både Amanda och Marie. :)
.
Pulvia: Ja, jag gillar också Bubles bäst, men måste erkänna att jag blev positivt överraskad av covern.
Jag visste inte vi skulle kolla i år igen, men det är klart, trevliga traditionen vill man ju inte bryta. :)
.
Britt-Marie: Precis.
Trevligt att du är tillbaka! :)

2007-12-06 @ 00:40:07
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback