Från sex till becksvart

Alltså.
Jag har inte riktigt hängt med.

Exakt NÄR började det bli mörkt tidigt om kvällarna?
Och hör inte det hösten till, och inte sommaren. För visst ÄR det sommar fortfarande?
Jag räknar iaf shorts, linne och 26 grader varmt som sommar. Så det så.

Anyhow.
I torsdags kväll skulle J och jag ut på en liten ridtur. Inget konstigt med det. Det brukar vi ju göra.
Ett par minuter i sex satt vi upp och gav oss iväg genom byn för att ta oss vidare över berget och komma bakvägen till den gamla slottsruinen.
Vi bubblade och babblade och hade så trevligt så vi helt glömde bort att det finns fler gångarter än skritt, och när vi väl kom till slottsruinen så stötte vi på ett par pratglada walesare som precis var hemkomna från kompisar. Kompisar som bor i Bengtsfors.
Såklart vi blev stående med dem ett tag och pratade dressin, stora skogar och papperskorgar utanför pressbyrån.

När vi var på väg hem höll solen redan på att gå ner. Klockan åtta, liksom! Vad ÄR detta!?
Men fint var det, och vi fotade lite och njöt av den underbara sommarkvällen.


Tills vi kom på.
Att.
Jodå.
Att vi hade dryga halvtimmen kvar tills vi var hemma igen!

Det hann ju för fasen bli becksvart innan vi kom fram.
Såhär bra blev det när jag skulle fota J och Fru Silversvart.

Hon skymtar där till vänster, Fru Silversvart. Faktiskt.
Att Herr Fux höll på att gå ner i spagat av chocken över blixten, gjorde ju också sitt till att det gick mindre bra.

Men andra försöket blev ju fullträff.

*harkel*
Nåja.

Godnatt.


( Och viktigast av allt: Jag vill inte bli (be)sviken. :) )

Sagt och Tyckt
Postat av: DMH/Samuel

Håller med dig: jag kan heller inte förstå varför det blir så himla mörkt på kvällen - och här går vi omkring i mörkret för vi glömmer bort att tända!

Postat av: Britt-Marie

Jag har alltid tyckt att vi skruvat klockan åt fel håll när det blir vintertid. Vi missar ju ändå mer ljus då. Ju mörkare det blir destå tidigare ska ju dan börja. Men nu är det ju sommartid i alla fall så du får starta ALLT lite tidigare.

2007-08-26 @ 18:02:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1048
Postat av: Ivana

Jag kan svära på att jag känner lukten av snö här. Det är skrämmande!

2007-08-26 @ 22:32:13
URL: http://pimpgizmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback