Han e´dum, hon e´bra och jag e´tokarg!

Han kommer inte överrens med sin dotters ponny. Ponnyn rymmer heeela tiden. Från honom. Och han kan sen inte komma i näheten av den.

Hon brukar ofta hjälpa honom att fånga ponnyn. Ponnyn springer nästan alltid in på hennes stallplan. Och hon är kanon med hästar.

Jag
har fälten mellan han och hon. Jag brukar också fånga ponnyn. Men jag var inte där. Då.

Han, efter att 'fått tillbaka' ponnyn av henne, fick för sig att det var en bättre ide´att snedda genom mina fält, än hålla sig utanför. (!?)

Hon fick så klart rycka in igen, då ponnyn återigen slet sig, och skenade runt som en galning. Inne på mina fält. Med mina hästar! Mina hästar som så klart också började springa.

Han är den som sen åker därifrån.
Hon är den som kollar över hästarna.
Han är den som låtsas som ingenting.
Hon är den som ringer mig och berättar.

Jag är den som kommer sätta lås på mina grindar.

I nästan 20 minuter skenade sammanlagt 12 hästar på 4 fält runt som tokar. Bara en skadade sig, tack o lov, och det lindrigt. En sträckning i ena bakbenet.

Hur i hela helvete får man för sig att leda sin häst över ett fält med andra hästar, som inte känner varandra? Som man inte känner själv!
Och hur i hela helvete kan man med att göra det utan att fråga? Och utan att ägaren till de andra hästarna är där?
Och hur i hela helvete kan man sedan låtsas som om ingeting har hänt!?

/KrigsMyra




Jag kan fortfarande inte kommentera på blogg.se eller webblogg.se. Varit i kontakt med blogteamet igen, och de jobbar på det...


Ang handen.

Det har inte hänt nåt.
Det här är en liten, liten del av min sjukdom, som ännu ingen läkare kunnat fastställa diagnos på. De har bara haft x antal år på sig...
Vansinnigt roligt... not.

Ont som f-n gör det.
Och nu har det spridit sig ännu mer.
Var tvungen att mäta omkretsen runt långfingret, och det var inte mindre än (håll i er)
8 cm!! Helt sjukt.

Förresten så har
Jenny fullt upp i helgen! *s*

Sagt och Tyckt
Postat av: filosofan

Filosofan blir också på krigsstigen!!behöver du någon som håller emdan du torterar idioten? Jag är frivillig!!!!Jag lovar! Idiot!Att han inte f attar vad farligt det var som han gjorde! Snacka om tur för honom att ingen skadades ordentligt för då vågar jag itne tänka på vad krigsmyra skulle göra... kram på dig!

Postat av: Iriz

Ojoj ! Vilken idiot!
Här kan du läsa mera om mitt MIlanoäventyr;
http://blogg.aftonbladet.se/8643/perma/367497
Trist med din sjukdom, handen såg verkligen hemsk ut.... stackare.....!

2007-04-22 @ 13:14:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8643/
Postat av: Bloggerlina

Jösses...jag som är så hästrädd och kan ingenting om hästar, men det lät inte så smart att leda en häst som inte de andra känner och vice versa. Tråkigt med din hand...låter inte kul allt. *kramas* Bloggerlina

2007-04-22 @ 14:13:00
URL: http://spaceofluna.blogspot.com/
Postat av: Nathalie

Ibland undrar man om folk tänker överhuvudtaget... i det här fallet behöver man ju iofs inte undra, för det är ju klart och tydligt att den människan inte tänkte alls! SUCK. Dårar finns det överallt... tyvärr!

2007-04-22 @ 16:38:39
URL: http://lockigare.com/blog
Postat av: Synthloppan

Dum i huvudet är väl bara förnamnet...
Tråkigt med människor som inte kan tänka.
Ne, nu ska jag se finalen i LasVegas.

2007-04-22 @ 23:12:56
URL: http://Synthloppan.blogg.se
Postat av: Kim M

8 cm!
Monstruöst!

2007-04-23 @ 08:00:14
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: MrArboc

Men vilket stolpskott, du tog väl kontakt med honom sedan?

2007-04-23 @ 09:33:24
URL: http://mrarboc.wordpress.com
Postat av: Fia

Kan bara säga, *SUCK*

2007-04-23 @ 09:36:37
Postat av: Blue

Han kan väl vara glad att han lever och har hälsan... ehrm ja det var väl innan du, myra, fick tag på honom.

I D I O T ! ! !

2007-04-28 @ 11:00:12
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback