Stopp! Hjälp!

-Mamma, jag ska bara duscha. Är det ok? viskade MellanMyra. 
-Mmm... va? Duscha? svamlade jag yrvaket och gnuggade mig i ögonen. 
-Är det ok? frågade hon igen. 
-Ja. Visst. Duscha du. svarade jag. 
-Bra. Då hinner du fläta mitt hår sen. viskade hon och sprang iväg. 

-Ska jag sätta upp håret på dig? frågade jag när hon kom ut ur duschen. 
-Nä. Inte nu. Snart. Jag ska städa rummet först. svarade hon, och fortsatte i samma andetag: Har du sett min morgonrock, mamma? Jag vill inte smutsa ner skolklänningen när jag städar och äter frukost. 

Detta utspelade sig i morse, med en sjuåring som man tidigare fått sparka in i duschen två gånger i veckan. 
Med en sjuåring som man inte får sätta upp håret på, och som man får tvinga sig på med hårborsten. 
Med en sjuåring som bara städar sitt rum under hot och mutor. 

Detta utspelade sig i morse, med en mamma som sett fram emot att se sina barn växa upp. 
Med en mamma som just nu har lite ont i magen och tycker att det går för fort. 
Med en mamma som inte riktigt hänger med. 

Sagt och Tyckt
Postat av: Equilibrium

Och nu ska jag äta chili con carne..:)
Ja kan förstå att det känns lite när barn växer upp?..Helt plötsligt kan dom allt själv =/ kramas

Postat av: Ingela

Åh, ja ibland går det bara fööör fort. Och mamma hinner inte med...:)Jag känner igen det. :)

Ha det gott!!
KRAM!

2006-09-07 @ 16:49:02
URL: http://blogg.expressen.se/ingela/
Postat av: Glitter-STHLM

Goding! MammaMia MammaMyra...... Usch, vad jag förstår vad du menar!!! oj oj oj...... Min ena goding (sonen) har fyllt 4 år från ingen stans (tja.... inte exakt "från ingen stans") blivit så stor. Han resonerar, klurar och kan så himla mycket så jag blir matt. LillSnorpan (dottern) hänger på så gott det går och jag tycker att barn nr 2 blir större fortare - dom tar ju efter sina syskon.... Han pratade tidigt - hon ligger ca 4 mån före honom..... jämfört med sina små kompisar på dagis pratar hon riktigt bra - även bättre än sådna som är äldre än henne! Och jag är inte ens en gång partiskt just nu! Myra - ha nu en super dag...... vi läses på måndag igen. KRAMAR från Stockholm!

2006-09-08 @ 09:38:41
Postat av: Myra

Equi: Hälften av det de tror de kan, klarar de inte av än. *s* Blir många *oj' och *hoppsan' under en dag... ;)
Ingela: Ja, visst e' de' så. Skulle vilja bromsa lite ibland. *s*
Glitter: Nr 2 har ju en idol att hänga på. På gott och ont. Iblandblir det lite väl bra... *ler stort* Och visst är det svårt att prata gott om sina barn utan att verka partisk inför andra. Men jag är med dig. ;)

2006-09-08 @ 21:05:05
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: PiaLiaLotta Potta

Ujuj! Jo visst känner man igen det där.... Men ledsen... det går i vågor! Haha! Det där med TONÅR you know... Hugali... *ler*
Kram på dig o tack för härliga bloggar!

2006-09-30 @ 01:49:16
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: barbro

Hahhahah *asgarv* kram/B

2006-11-12 @ 02:05:36
URL: http://hastbacken.zoomin.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback