Olyckor ökar pulsen.

Misstänker det var fasligt lugnt och skönt för MyrFar i eftermiddags, då MyrMor var hos hästarna och SmåMyrorna var ute och cyklade.
Lugnet varade dock inte så länge.

Ytterdörren fläktes plötsligt upp och in kom Virlvelvinden aka LillMyra, med andan i halsen.
-Dad! DAD! Come quick! MellanMyra fell off her bike. She's bleeding! Hurry! Hurry up!

Detta satte fart på MyrFar som galopperade genom huset, nedför trappan och vidare ut på framsidan i ett rasande tempo.

Det som mötte honom var en omkullvält cykel och en MellanMyra som låg brevid på trottoaren.
Hon skakade.
Hon tjöt.
Hon vred sig.

...av skratt.

Och i falsett fick hon fram:
-We tricked you, Dad! We tricked you! Didn't we!?

Kul, tjejer.
Riktigt kul....

Mer sånt.

Sagt och Tyckt
Postat av: Blue

Kanske dags att läsa sagan om Peter och vargen.... vargen kommer, vargen kommer!! För de små myrorna.

Postat av: Moniqa/Leva medans man kan

Åh kära nån, ja, det kan gå tokigt om man treatar för mycket. Hoppas ni får en fin helg! *kraam*

2006-10-13 @ 12:57:37
Postat av: Anonym

Heja små myror vilka bus, jag kan ändå inte låta bli att tänka på sagan om vargen. Har dina barn hört den?
Men kul kan vara bättre än moralsagor,

2006-10-13 @ 14:00:42
Postat av: equilibrium

finns nya bilder nu på lägenheten :) Hoppas allt är bra..kram

2006-10-13 @ 15:31:38
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Nika

Jaha...jag läser att småmyrorna har humor...LoL...stackars myrfar....ROFLMAO....hihihi...hahaha...nae...nu får jag samla mig förlåt.
Ha en olycksfri helg i stacken.
kramisar

2006-10-13 @ 16:50:47
Postat av: Nathalie

Mahahaha :D Jag bara älskar SmåMyrornas upptåg ;D
kram

2006-10-13 @ 17:08:31
URL: http://lockigare.com
Postat av: Fia

Skrattar så jag tjuter!!!!!!!!!!!!

2006-10-13 @ 17:16:02
Postat av: filosofen

hehehhehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehe *äkta hästgarv kommer ur filosofens mun* fast nåde barnen om de kör samma skämt mot deras mamma! ;)

2006-10-13 @ 19:54:40
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Haha! Kan se det framför mig... Men... snackar ni inte swenska himma!? Eller dom har slagit om helt till engelska!? Hur länge har ni bott där borta!?

2006-10-14 @ 00:11:25
Postat av: Asfaltmamman

*asfaltis asgarvar okontrollerat*

Hehe...det verkar som att Småmyrorna för en tuff kampanj med stackars Myrfar. Ge honom en valium och tell him to chiiiiill...girls will always be girls:).

Hoppas att ni får en fin helg over there och förresten...I've seen yer emails, men har bara inte hunnit svara. Jag ska bara...;)

Kram från betongen!

2006-10-14 @ 08:06:48
URL: http://blogg.expressen.se/albyhills
Postat av: Myra

Blue: De KAN ju den, skitungarna. ;)
Moniqa: Jag är glad jag inte var hemma. *s*
'anonym': ja, roligt hade de. Men sagan bör kanske läsas igen... :)
Equi: Niiice. Jag har sett!
Nika, Nathalie, Fia, Filosofen: MyrFar tyckte inte det var så kul när det hände... Men när han lugnat ner sig lite, så flinade tom han. *s*
PiaLia: Vi flyttade hit i juni -05. Och vi pratar nog med svengelska, tror jag... ;)
Asfaltis: *s* Han har det inte lätt, MyrFar, i den kvinnodominerade MyrStacken. Han har endast sällskap av Herr Fux och Fulen, men de är kastrerade. Dessutom har de mig som idol, och inte honom. *asg*

2006-10-15 @ 11:14:00
URL: http://myrasmysterier.blogg,se
Postat av: ullio

*asg* barn är härliga! =)

2006-10-19 @ 08:10:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback