Nattpasset

Här sitter jag då.
Och klockan närmar sig obönhörligen 03.00.
Det händer säkerligen inget speciellt vid det klockslaget.
Iaf inte i det här huset.
Inte mer än ytterligare en timmes förlorad skönhetssömn.

Lilla Fulen hade ju akut påhälsning av Herr Ulrik förra helgen. Han var riktigt dålig ett par dar. Vi suckade tungt och muttrade uppgivet. 'Vad har han stoppat i sig den här gången, tro?'
Han blev sedan bättre, och vi kunde börja erbjuda honom mat igen. Aptiten var dock i fotknölshöjd och han blev dessutom sämre igen.
Torsdag kväll bar det av till veterinären.
Efter grundlig genomgång (där vi fö inte kom fram till något nytt...) och dundermedicin i nackskinnet åkte vi hem med en betydligt piggare hund. Han gick omkring frivilligt och viftade tom på svansen. Strosade runt 'i onödan' i huset och åt även lite ris och fisk med god aptit. Då han lite senare även drack vatten, så andades vi ut och slutade trycka i honom vätskeersättning.

Men fredag em blir han sämre igen.
Va f-n!?
Blir återigen hängig, och vägrar äta.
Så nu sitter jag här och passar spyhund mitt i natten.
Och funderar.
VAD är det som både jag, maken, veterinär och sköterska har missat?

Trots att han inte ömmar, och är mjuk i buken, så är jag nu helt bombsäker på att det sitter fast nåt skit i tarmsystemet.
Men varför HITTAR vi det inte, då?

Vik hädan, förbannade orosmoment.

(Måste bara poängtera:
Han får INTE sämre vård hemma än vad jag hade gett på djursjukhuset. Jag behandlar honom precis likadant (om inte bättre! då han är min) som alla andra hundar, katter och diverse smådjur jag haft hand om under flera års journätter på 'mina' olika djursjukhus. Den enda skillnaden är att jag ger honom all vätskeersättning oralt.
Vad jag vill få fram är att jag inte handlar i total okunskap. Vill inte ni ska tro att jag låter honom lida i onödan.
Jag brukar nämligen själv ha lätt att tänka 'Men åk till veterinäääären, för fasen'....;) )

Sagt och Tyckt
Postat av: Cellenrebellen

Men lilla Fulen! Och stackars myrmatte, o hela myrfamiljen. Inte kul när nån i familjen är sådär sjuk ju. Hoppas att ni kommer på vad som är galet och att han snart blir bättre.Jag har inga som helst tvivel på att du är kapabel att avgöra när det är dax att åka till vetrinären. Han har säkert den absolut bästa vaården han kan få just nu, kärlek inte minst. Kramas massor

2006-11-24 @ 06:45:48
Postat av: Jessie

Jag hoppas fulen blir bra snart så du slipper dessa vak och denna oro... Kram

Postat av: Sabina

Men usch, det är så jobbig när djuren är sjuka & inte kan säga exakt vart det gör ont.
Tur för Fulen att han då har dig med lite erfarenhet.
Det är inte lätt, håll ut & håller tummarna på att det ordnar sig.

2006-11-24 @ 08:16:36
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Kim M

*Skickar positiva tankar till Fulen*

2006-11-24 @ 08:58:49
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Equilibrium

Stackars fulen och stackars myra...tänker på er..kramar

2006-11-24 @ 12:35:46
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Nathalie

Så jobbigt att inte veta vad som är fel! Man kan fundera sig grå i vissa fall... Krama Fulen från mig!!

2006-11-24 @ 13:12:44
URL: http://lockigare.com
Postat av: ullio

Men åååh! Fy satan vad jobbigt! =(
Jag kommer ihåg hur vi mådde härhemma när Marcus katt blev överkörd av en bil. (Hon hade somnat under den.)
Men jag trodde man SÅG om det fanns något i tarmarna på röntgenplåtarna? Kanske man inte gör.. =(

Fy, jag HOPPAS att Fulen blir bra!

2006-11-24 @ 15:20:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3394
Postat av: trötta doris

Kan ju bara hoppas på att han drabbats av den elaka vinterkräksjukan.. Här finns hundar som varit myyycket sjuka å väääldigt länge tyvärr, inte två dar som för de flesta människor. I med vätskeersättning, än är han inte döende, det vet jag, för då hade du inte suttit här ;) Kram på´re

2006-11-24 @ 18:40:35
Postat av: Synthloppan

En stor kram till er alla!

2006-11-24 @ 21:45:25
URL: http://synthloppan.blogg.se
Postat av: Malde

Håller alla tummar o tår för att Fulen ska pigga på sig ordentligt. Kram till både dig och Fulen.

2006-11-24 @ 23:31:46
Postat av: Bloggerlina

Åh stackars vovve...håller tummarna att han ska bli bra. Och att du inte ska bli totalt slut...styrkekramar till er båda

2006-11-24 @ 23:34:15
URL: http://spaceofluna.blogspot.com/
Postat av: filosofen

tänker på er och naturligtvis på Fulen. Tanken har inte ens föresvävat mig att han inte skulle få bra vård hemma hos myrfamiljen!Det är ju till er jag kommer skicka mina djur (när jag skaffar några igen) när de blir sjuka! ;) Hoppas han verkligen blir bättre snart!!!Kram

Postat av: Vargakvinnan

:´(

jag ser inte vad det står mer än "nattpasset", usch så ledsen jag blir. ska kasta min dator, för jag kan tydligen inte fixa felet!

nåja önskar dig en superfin helg!
kram.

2006-11-25 @ 13:07:32
URL: http://www.vargakvinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback