I can speak swedish!

Men smygande steg och något osäkert i blicken, kom han fram och frågade:
-Are you MellanMyras Mum?
-Yes. I am. log jag. Are you in her class?
-Yes. Can you really speak swedish? frågade han vidare och tittade skeptiskt på mig.
-Yes... svarade jag, och blev genast avbruten.
-Better than english? What's 'yes'?
-Ja.
-No?
-Nej.
-Mum?
-Mamma.
-Dad?
-Pappa.
-You're jokin'. Are you sure?
-I'm sure. skrattade jag.
-So. What's zip, then.
-Dragkedja.
-???
-D.r.a.g.k.e.d.j.a.
-THAT'S a tricky one!

Han tittade på mig en stund innan han vände på klacken och sprang till sin pappa.
-Dad! She really CAN speak swedish!

Har förresten hittat
Leonas lip-version sen förra lördagen: 

Sagt och Tyckt
Postat av: Jill

Som du glänste. Minns när jag var au-pair i London, barnen och för all del de vuxna älskade att höra mig prata svenska. tydligen fascinerande språk.

Postat av: Equilibrium

Har nu lyssnat!!Heeeelt underbar! Håller med dig om att hon nästan lika bra som Whitney..krama

2006-11-30 @ 11:35:34
URL: http://equilibrium.blogg.se
Postat av: Sess

Helt underbart! Snacka om ståpäls..

2006-11-30 @ 11:44:27
Postat av: Glitter-STHLM

Hej Raring!
Du får se till att köpa upp dig på världens lager av SALTLAKRIDS när du kommer till svedala...
Jagb sitter nämligen i detta nu och "syndar" och äter just saltlakrids.....
Kram Glitter!

2006-11-30 @ 12:16:08
Postat av: Fia

Hi hi söööt

2006-11-30 @ 13:04:11
Postat av: Jenny

Min lilla nstan-tonaring springer omkring och stilar med lite svenska ord jag lart henne. Dumskalle bland annat. Hon horde mig saga det och tyckte det lat hysteriskt roligt - men jag sa att det var nagot halvgulligt man sager till nagon man tycker om nar de gor galna saker. Fast jag skrattar ihjal mig nar hon sager det till sin mormor. Jo, jag kommer hamna i det dar helvetet :)

2006-11-30 @ 13:37:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7574
Postat av: Nika

Du är en riktig superkvinna i den lille grabbens ögon..hihi
kram

2006-11-30 @ 15:32:21
Postat av: 43+

Vilken liten stjärna, jag gillar barn världen, den är så underbar. Allt är mirakel!

2006-11-30 @ 16:08:22
Postat av: Sabina

Åh herregud!!Jösses, där fick du mig allt, mina tårar bara rann, shit, bättre än Whitney tror jag nästan.....

Jisses.

2006-11-30 @ 18:00:24
URL: http://grewe.blogspot.comgrewe.blogspot.com
Postat av: Kim M

Ha! Gu va kul. :D :D :D

2006-11-30 @ 18:08:38
URL: http://kiremik.blogspot.com
Postat av: Asfaltmamman

Aweeee...vilken gulleplutt! Ungar kan vara så himla hjärtskärande söta ibland. Sällar mig till Nikas kommentar: Du är en superkvinna i den lilles värld!

Asfalten tror dock att du är något av en superkvinna i många andras världar också:).

Kramkram från betongen:)

2006-11-30 @ 19:59:36
URL: http://albyhills.blogspot.com/
Postat av: Jools

Du är ju världsbäst!
Tjingeling och bling-bling :)

2006-11-30 @ 22:44:42
Postat av: pialialottapotta

HAahah! Fy bubblan vad du e duktig! Som kan prata SVENSKA! Wow!
Såg att du hade lyssnat på Equi´s länk.... Lyssna på lektion 3! JAg har lagt in länken i min blogg idag.... JAg höll på att dööö av skratt... den är SJU resor värre än ettan!

Men du.... pratar inte småmyrorna svenska alls?

Kramis pyjamis!
PiaLiaLottaPotta

2006-12-01 @ 03:33:38
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Myra

Sv ALLA: Jag är mao en glänsande superkvinna som talar ett fascinerande språk, är beroende av saltlakrits, lipar till starka låtar, ligger dubbelvikt av skratt till alla fyra lektioner i svenska och tvingar, med varierande resultat, SmåMyror att prata svenska med sina föräldrar.

Nån som har något att tillägga? ;)

2006-12-01 @ 10:23:08
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback