Livat i sängkammaren

Det har sedan länge varit lite av en rutin för småMyrorna, att sova i dubbelsängen i gästrummet under helgerna. Det är mycket roligare än att sova var  o en för sig. 
Vid eventuella protester från vårat håll, så påpekar de tydligt att : 'Men NI sover ju i samma säng. Då vill vi också.'
O visst, hellre två i varje dubbelsäng, än fyra i samma. Som det annars har en tendens att bli.
Jag tackar min lyckliga stjärna att iaf StorMyra håller sig i sin säng. :)

Vi har dock satt gränsen tilll helgerna. Veckodagarna sover man minsann i egna sängen. Basta!
Vad jag inte förstår, är att det är torsdag idag. Och de sover fortfarande i gästrummet.
Tur man är konsekvent! *Hrmmff*

Att vi tycker det har varit stökigt, har tagits med ro. Men idag, tror jag minsann att poletten trillade ner.

MellanMyra kommer, med bestämda steg,  ut ur gästrummet. Hon marscherar ut i köket, sätter händerna i sidorna, himlar med ögonen och säger upprört:
'Vet du, mamma. Vilket STöK det har varit i gästrummet!'
'Jasså' säger jag med låtsad förvåning, samtidigt som jag stilla tänker 'som om jag inte märkt det..'
'LillMyra låg på MIN kudde' fortsätter hon 'och alla gosedjuren låg på HENNES kudde!'
'Oj då' säger jag 'var du utan kudde?'
'Nä, jag hade DEN ANDRA kudden!!! Och vet du vad! *högerhanden släpper taget om höften. Hytter med pekfingret, samtidigt som kroppen lutas framåt* MITT täcke, låg på gooolvet! *spärrar upp ögonen och pekar på golvet (picture Joey i Friends)* Och vi låg och kramades under LillMyras! *drar efter andan* DET är vad jag kallar för STöK!'

Kanske var det inte rätt polett...

Sagt och Tyckt
Postat av: Islin

Så sött :) *ler stort*

Postat av: Myra

Hej Islin! Jo... de är ganska söta. ;0)
Men INTE klockan tio på kvällen, då är de allt annat än söta. Det lovar jag! *s*

2006-06-30 @ 10:48:17
Postat av: Ullio

Skratt, dina små myror är väl för härliga! Hoppas ni har en fin sommar! =)

2006-07-03 @ 11:40:52
URL: http://ullio.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback