Jag är trött på severe!

Med risk för att upprepa mig så vill jag bara säga att 
jag 
är 
fasligt 
trött 
 
oväder

Och nu är det dags igen.

WALES is battening down the hatches today as torrential rain is expected to deluge the country.

Forecasters are predicting that about a month’s rain will fall in the next 24 hours and they have warned of localised flooding.

As the first autumn storm of the year heads in from the Atlantic, the Met Office is predicting Wales will bear the brunt of the UK’s severe weather, with 50mm of rain expected to cause localised flooding, together with 50mph gusting winds that could cause structural damage...  (läs hela artikeln i nytt fönster)

Det positiva i kråksången är att jag har MyrMormor här. MyrStacken är redan nu renare och mer välstädad än på länge. Vid närmare eftertanke så kanske det kan regna ett par dagar till. Tycker jag nog.


Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Det är väl skönt med en ren Myrstack!



Jag "hotade" Dottern med att jag skulle hjälpa henne att städa. Hon fick eld i baken, och väldigt snabbt var hon ner med disk, smutstvätt och upp med dammsugaren mm mm ;-)



Hon ska börja rida igen, med nya skolan (de betalar :-) )



Ha det så bra i Myrstacken allihopa!

Postat av: Liselott

Rent hus, mys med MyrMormor och en...himla massa regn. (nu höll jag på att svära där, men se - jag la band på mig! duktig jag är va!fniss).



Kramis Liselott, ute i The Archipelago där det har ösregnat

2008-09-05 @ 23:19:21
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: TomasR

Japp, och nu blir huset rent på utsidan också. Bara droppa lite såpa på taknocken och låt regnet spola det utmed fasaden :)



Det är bra att Wales, och resten av Storbritannien, ligger där de ligger i världen och plockar upp så många av lågtrycken från Atlanten. Tänk vilket uschligt väder vi i Sverige skulle kunna haft om in den ön låg där...



eller har jag fel - är det kanske den ön som puttar upp en del lågttryck till en nordostlig bana? Kanske ön borde sprängas bort?

2008-09-06 @ 08:58:46
Postat av: MissyElliot

Hua, regnoväder hos Myra, vilken pärs.... Fast det finns mycket mys man kan göra inomhus...



ps. Himla synd att det inte blev av det vi pratade om, men kanske nästa gång....ds.

kramiz

2008-09-06 @ 09:08:24
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Myra

Malde: Joo, det är det allt, men det kunde väl vänta tills de tre sista dagarna eller så. Jag hinner ju skita ner igen. :D

Ska hon ta upp ridningen!? Good shit!



Liselitt: Du ÄR duktig. När du lägger band på dig. nicka :P



TomasR: Hahaha. Vågar du spränga för att ta reda på det??

Såpa på taken. noterar ;)



MissyElliot: Jodå, det finns en del att göra inne. Men man blir fasligt rastlös också!

Nästa gång får det bli av! Absolut.

2008-09-07 @ 21:00:09
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback