It's a no winning situation

I måndags var det visst den första officiella höstdagen. Det pratades det om på radio hela morgonen och alla tyckte att det hade blivit så himlans mycket höst 'över en natt'. 
Trams, tänkte jag. Det är sommar fortfarande och eran höstkänsla sitter i huvudet, bara för att det nu är 'höst' enligt almanackan. Och så gav jag mig ut på ridtur i bara T-shirt. 
Men bit by bit har jag varit tvungen att ge med mig. Hur lite jag än vill. Badrumsfönstret och toafönstret har jag fått stänga på heltid nu. Det är attans så kallt att duscha i den kyliga morgonluften. LillMyras rum, köket och vardagsrummet är nu de enda som jag orkar öppna om mornarna och stänga om kvällarna, och det är endast MellanMyra som har sitt på glänt dygnet runt. Mest för att jag alltid glömmer stänga det. 
Och så mitt då. Makens och mitt sovrumsfönster. Det står vidöppet 24/7. Främs av två anledningar. Dag- och kvällstid är det alldeles för varmt och skönt för att jag ska vilja stänga fönstret. Nattetid är det på tok för kallt för att jag ens ska sticka ut tårna utanför täcket... Och Makens klena bortförklaring är att det är jag som ligger vid fönstret, inte han. Han ansvarar för dörren, säger han. Och så förblir fönstret öppet. 
Kanske har jag förklaringen på snorandet där. Och eventuellt också svaret på halsontet och den avsaknade rösten. 
Jag vet inte. Men kanske. 

Allt detta för att almanackan säger att det är höst! 

Och jag kom precis på. Att snart säger den till om att det är vintertid också. 
Då kommer jag börja somna halv nio i soffan. Varenda kväll. 

There is no justice! 

Damn. 

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Maken har ansvaret för fönstret. Oavsett om han sover närmast det eller inte. Basta! Han har ansvaret för allt du ger honom ansvaret för, eller hur?



När jag var med jobbet i London 1986 (hu vad länge sedan!) tappade min arbetskamrat och rumskompis rösten (i och för sig skönt, jag slapp skavsår i öronen). Vi gick till en pharmasists och jag frågade efter något som kunde ge kompisen hennes röst tillbaka. Expediten tittade på mig med ett stort leende och frågade om jag var säker på att jag verkligen ville ha hennes röst tillbaka ;-) Jag nickade, för jag kunde inte prata (skrattade för mycket). Det blev nämligen långtråkigt när hon inte kunde prata!

Postat av: Jules

Lösningen är AC med fjärrkontroll. Då kan du zappa hur du vill utan att stiga upp från sängen och era öppna fönster kan ni stänga för gott (ja du kan ju öppna dem när du ska vädra dårå...)

Vi köpte en i somras, en riktg het sommardag...men dagen efter försvann sommaren och nu står den här och skrotar. Så det var med andra ord - ett när jag tänker efter sanslöst inköp MEN förhoppningsvis kommer det en sommar nästa år...;)

2008-09-24 @ 10:53:10
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Myra

Malde: Så sant, så sant. Den poletten har inte trillat ner än bara. Och jag är för sjuk för att stampa i backen. Men vänta ett par dar! :P



Jules: Hahaha. Kan du inte skicka hit den då? :P

2008-09-24 @ 12:31:27
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Kottemor

Ouff.

Undrade just varför även jag hade ont i halsen.

Nu vet jag.

Tack för infon sötaste Myra, skäms på er

almenacketillverkare!!:(

Puss o host

2008-09-24 @ 12:58:10
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: Liselott

Don't mention it - vintertid....baaaaah! gaaaaah!

Jag antar att det är svinkallt i ert sovrum - vad sägs om ett värme-element eller en liten brasa på golvet? fnissar



Och rida i bara t-shirt, när du är förkyld!! Fy skäms på dig, Myra. viftar med pekpingret framför dina ögon i en bannande gest och en bannande min



Stay cool! ;))



Kram L

2008-09-24 @ 13:01:32
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Myra

Kottemor: Hihihi. visst MÅSTE det ha med almanackan att göra! nicka



Liselittan: Vintertid, vintertid, vintertid! So, there. :D

Inte sååååå farligt kallt, men en 14 grader, kanske. Lite brrr är det allt.

Och man KAN ha Tee på sig då det är soligt och varmt. Eller....? ;)

2008-09-24 @ 13:43:32
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Jules

Visst kan jag skicka den till dej, men då måste du lova att beema tillbaks den...för på sommarn behöver jag den.

Sen så tycker jag att du borde ha mössa på dej...;) hahaha

2008-09-24 @ 14:55:05
URL: http://julesofswe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback