Därför dricker inte bufflar vin

En buffelhjord rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln.
När hjorden jagas är det de långsammaste och svagaste djuren som dödas först.
Detta naturliga urval är bra för hjorden, eftersom hjorden som helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av de svagaste medlemmarna.

Ungefär på samma sätt kan den mänskliga hjärnan inte jobba snabbare än sina långsammaste hjärnceller.
Som alla vet, tar överdriven alkoholkonsumtion kål på hjärnceller men naturligtvis är det de långsammaste och svagaste hjärncellerna som går åt först.
Genom att regelbundet konsumera vin kan man alltså rensa bort de svaga  och långsamma hjärncellerna och därigenom göra hjärnan till en snabbare och effektivare maskin.

Det är således därför man alltid känner sig smartare efter ett par glas vin .



( MyrMormor passerade Wales' landsgräns igår.
I förrgår fick vi en alldeles extra underbar väderprognos.
Det ska regna i elva dagar.
MyrMormor stannar i fjorton.... )

Sagt och Tyckt
Postat av: Malde

Ha det så härligt tillsammans med MyrMormor nu, MyrFamiljen! Trots regnet... :-)

Postat av: Liselott

"Det finns inget dåligt väder bara dåliga klä..." äh jag tar tillbaks det där. Snacka om irriterande hurtfriskt ordspråk eller hur.



Jag hoppas att ni får det mysigt och trevligt i alla fall trots allt regn.



Fasen borde kanske börja dricka alkohol så att jag blir lite smartare fnissar



Kram Liselott

2008-09-04 @ 12:42:24
URL: http://measiwannabe.blogspot.com/
Postat av: Det Mörka Hotet

Oj, hoppas väderprognosen inte håller!



Annars borde jag enbart ha "smarta" hjärnceller kvar då de slöa redan gått bort i diverse vindrabbningar... :-)

2008-09-05 @ 07:18:03
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: Fransyskan

haha vet du, här på Rivieran regnar det ENDAST när jag har min mamma på besök. I år har vi haft mycket regn, hon har varit här ofta :-)

2008-09-17 @ 11:30:39
URL: http://mittlivsomfransyska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback