Kortare dagar - längre kvällar

Åtta grader var det i morse. Å.t.t.a. j.ä.k.l.a. g.r.a.d.e.r. 
Och med extra hjälp av isande vindar från havet, så var det nästan lite vinterkänsla över det hela. Muttrade lite för mig själv, då jag gick genom det blöta gräset och drog jackan tätare om mig. Jag har ju liksom inte velat fattat att det är höst än. Än mindre att vintern är i antågande. 
Njöt dock i fulla drag då jag satt på hästryggen och solens strålar började vinna över kylan som hängde kvar sen natten. Andra ridturen var om möjligt än trevligare då det var så pass varmt så jag vågade knäppa upp jacken. Men när jag mötte tanten i bara kortärmad skjorta, så drog jag på pin tji dragkedjan ända upp till hakan. För så varmt var det då inte. 

Snart ställs klockan om också. Mörkare kvällar. Vilket jag inte ser fram emot alls. Jag vill ha ljusa kvällar att tillbringa utomhus. Är en alldeles för rastlös själ för att trivas inomhus under långa mörka timmar. Jag blir sur. Och lättirriterad. 
Det slutar dock oftast med att jag somnar... 

Desto lyckligare blir jag då över att jag kan vara utomhus om dagarna. Ta vara på dygnets ljusa timmar även under månaderna då de är få i antal. 
Tänker tillbaka på alla år som jag har jobbat och gått i skola. Då jag satt och trånande tittade ut genom fönstren och längtade mig bort. Ut. How did I do it!? Jag är inte byggd för att vara inne. Jag är inte byggd för att trivas när det är mörkt. 

Jag är byggd för att ha det runt 20 dgrader varm och solsken om dagarna. 
En lagom regnskur varje natt. Och inte mörkt mer än de timmar jag sover. 

Someone give me...? 



Sagt och Tyckt
Postat av: Stef

Jag håller med dig Myra. Ute är bäst. Men ibland kan det vara mysigt när det är mörkt......lite iaf...baaaara lite....



kram

Postat av: Jules

Instämmer!

Här i norr - eller eg i min hemstad - så var det alltid ljust dygnet runt på sommaren, midnattssol. Och vintrarna var så mörka så mörka då solen inte orkar upp över horisonten. Kanske därför jag hatar mörker. Och kanske därför jag också kräver en mörkläggningsgardin i sovrummet.

Nej jag trivs bäst när det är varmt och ljust.

Helt klart trevligast så.

2008-10-21 @ 16:28:49
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Lena

Jag håller såå med! Varför,varför, varför måste vi ha mörker.? Jag som bor i Sveriges mest mordtäta stad har ingen lust att gå ut och jogga när det är mörkt - så när ska jag göra det? På dagen när jag är på jobbet eller?

Suck, ge mig ljus och värme tack!

2008-10-21 @ 23:01:17
URL: http://frolic.bok-bubbla.se
Postat av: Kim M

Ditt inlägg får mig att minnas min fina vistelse i Brighton.

Det blåste som bara den det nyåret.

2008-10-22 @ 10:27:37
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: TomasR

...love?

2008-10-22 @ 17:43:09

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback