Bestämmanderätt

Jag har kommit på en sak. 
Jag bestämmer. 
Åt er. 

Joo, det är sant. Helt omedvetet så har jag i flera dagar bestämt åt er. Och det utan att varken ni eller jag har vetat om det. 
Det ni. Gör om det om ni kan. 

Grejen är så här. Att jag har säkert etthundrafemtioelva saker att blogga om. Och minst lika många foton att lägga ut. 
Men. 
Allt är på/om mina barn. Eller mina hästar. Eller i kombination. 
Vi går upp om mornarna och äter frukost i lugn och ro, sedan bär det av till hästarna. SmåMyror rider och själv springer jag på så fort mina små ben bär mig.
Jag har snudd blodsmak i munnen, svårt att få luft och ont i sidan. Jag luktar svett, är lerig upp till knäna och kämpar emot för allt jag är värd för att det inte ska svartna för ögonen. Vilket kanske inte hade gjort något, för det enda jag ser är två häströvar som försvinner längre och längre bort utmed de walesiska småvägarna. I ett intet sinande tempo. 
Och ni ska veta att det är vansinnigt irriterande där man galopperar fram och andas tungt som en gråsäl och så smått längtar efter döden, och samtidigt har en vilt hoppandes och studsandes Prinsessa runt fötterna, som det fullkomligt strålar om. 'Kom igen, morsan, vi har ju roooligt!!' 'Det har vi då INTE!', väser jag tillbaka. 
Om inte Maken får iordning på min cykel snart, så kommer han inte ha nån fru kvar... 

Men åter till ämnet. Nu lyckades jag få in hästeri och SmåMyror iaf ju. 

Anledningen till att det är glest mellan blogginläggen är för att jag (tydligen) har bestämt mig för att ni inte tycker det är ett skit intressant med ena hästinlägget efter det andra. 
Så därför har jag helt enkelt låtit bli. 
Löjligt, kan tyckas. För om jag nu ändå bestämmer, så kan jag ju bestämma mig för att skriva det jag vill. Inte att ni inte vill läsa det. Det kan jag kanske lämna över till er. 

Men anyhoo. Jag tänkte som så här. 
Att för första (och kanske enda) gången så ska jag ge er något sånär fria händer. 
Vad vill ni läsa mer om? Vad nytt vill ni ha reda på? Vad undrar ni över? Vad saknar ni? 

Kanske hur många gånger i veckan jag dammsuger. Hur många piercingar jag har. När jag går och lägger mig. Vad jag tycker om att ta kvällspromenaden i beckmörker och spöregn. Varför jag tror att nagelbanden kommer lossna. Eller varför jag alltid måste räkna trappstegen på vägen ner. 

Jag svarar, om ni vågar fråga. 
Eller om det nu var tvärtom jag hade tänkt mig... 


Sagt och Tyckt
Postat av: Jules

Tycker om din blogg precis som den är. Jag blir inte uttråkad av att läsa om hästar & SmåMyror.

Det är din blogg och du som bestämmer innehållet (iaf resonerar jag så om min egen blogg)

Ska fundera ut en fråga...-nu har jag totalt hjärnsläpp, så jag återkommer senare när hjärnan hittat tillbaka...if ever -

Baj baj hallonpaj

Kram

Postat av: Znogge

Jag tycker att du ska fortsätta att skriva om det som känns angeläget för dig. Då blir det äkta! Skulle någon tröttna på hästar och småmyror så finns det andra bloggar att läsa!

2008-10-28 @ 16:52:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Miss K

Din blogg är perfekt som den är redan..det enda jag saknar är svaret på hur det kom sig att du flyttade dit bort pekar? Men det kan du få maila mig om du vill...annars har jag varit helt usel på att läsa bloggar sista tiden, varit lite fullt upp med andra mindre roliga saker...kraaaaaaaaam

2008-10-28 @ 18:38:03
URL: http://meramig.blogspot.com
Postat av: MissyElliot

Jag kan bara hålla med om föregående talare. Jag gillar din blogg precis som den är och tycker att den ska fortsätta att vara precis som den var...eller nåt?!? Däremot är jag ju självklart nyfiken på vad som hände med allt det vi pratade om på feletonen i somras, men det vet jag ju också att du inte vill skriva om här.... funderar



Keep on doing what you're doing. Me like a lot.. (Varför tror du annars jag kommer tillbaka igen och igen och....och det är ju precis därför jag fortsätter att nominera dig hos främmande människor, för du är en favvis...

;-)

Hua så mycket svammel det bidde....

flinar

kramiz

2008-10-28 @ 18:46:21
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Synthloppan

Hur kan du komma på att vi (jag????) inte vill läsa hästinlägg??

Man skriver ju om det som händer just nu, är det då mycket hästar så blir ju det om hästar...

Jag läser din blogg för att få läsa dina kloka (ibland något okloka) myrfunderingar (och för att jag saknar dej). Skulle bli grymt besviken om du skulle börja skriva annart "bara för att...".

Nä, mer Myra åt folket =)

KRAM

2008-10-28 @ 21:02:48
URL: http://synthloppan.blogg.se/
Postat av: Malde

Kan inte annat än hålla med alla som här ovanför pekar tycker. Men i och för sig är även jag lite nyfiken på varför ni flyttade till Wales. SmåMyror, hästar och hundar och allt annat du skriver om är intressant att läsa om. Speciellt när du har skrivit det så Myrigt!



Kramar

2008-10-28 @ 21:43:17
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Blue

Ja självklart får du fortsätta skriva hästinlägg.... säger som nån annan sa... passar det inte så kan de läsa nån annanstans.



Men när du ändå nämner det så.... VARFÖR tror du att nagelbanden kommer lossna o VARFÖR räknar du trappstegen på vägen ner?

Eller jo jag tror jag vet svaret på den sista förresten... du har så många trappsteg att du måste räkna dem för att se så att inget har tappats bort sen sist??? Eller så är de så många att du hinner glömma mellan varven hur många de var.



2008-10-28 @ 23:38:28
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ptjaaa, ett inlägg om hur mycket du saknar mig vore ju inte fel!

2008-10-29 @ 00:52:38
URL: http://jennythenanny.blogspot.com
Postat av: Kottemor

Alltså, förutom att även jag numera också

undrar över dina nagelband så ÄR bloggen

precis såsom vi vill ha den!!

Iaf jag:)

Det är ju därför vi läser och älskar dig

du lilla söta:)

Inga ändringar, var precis som du är,

skriv precis vad du gör och gillar,det

är ju precis det du är så himla bra på:)



Kärlek!!!:)

2008-10-29 @ 11:48:55
URL: http://www.ilasprivatespace.blogspot.com
Postat av: Myra

ALLA: Söta ni.

Jag hade inte för avsikt att försöka ändra på bloggen. Jag behövde bara lite nya idéer at utgå ifrån. Och sedan skriva om, på mitt egna lilla vis. :)

Ska se om jag kan knåpa ihop svar på era undringar inom det närmsta, annars får ni påminna mig!

2008-10-30 @ 22:16:41
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback