Nu blickar vi framat, va?

Tack alla sota, for snalla kommentarer, mail, sms och telefonsamtal. Gulle er. 

 Nu ska jag dock ta mig i kragen, for det var jaklar vilken gnallblogg det blev. Och det ar det sista jag vill ha. Livet innehaller for mycket trevligheter for att man ska lagga energi pa trakiga och jobbiga saker. Aven om det nu saklart ocksa ar livet. Men bara lite. 

LillMyra ar hemma nu igen. Hon har akt pa ett envist virus som bara vagrar ge med sig. Nu ar det tredje gangen pa kort tid som hon ar hemma fran skolan och ligger dackad i soffan. Men hon tycker det ar helt ok. For doktorn ordinerade mycket glass och kall dricka. 
-Doktorn sa..., mamma. 
-Men ja, ja, jaaa! 
Jakla doktor! Jag far inte gora annat en serva sjuklingen med den ena tallriken glass efter den andra. Lite varvat med saft med is i. Allt medan skitungen ligger i soffan med ett stort leende... 

Maken har jobbat i snart tva dar med min lilla laptop. Hittills har han lyckats radda de flesta bilderna och min adressbok. Filmerna far jag nog se som forlorade och en hel del annat ocksa. Som alla blogglankar, te x! Trist, men jag far val borja fran borjan, bara. 
Det verkar dock som att harddisken ar kord, sa det far nog till att kopas en ny sadan. Vi far se vad han hittar pa. Jag haller mig utanfor. Lugnast sa... 

Herr Fux galopperade runt i hagen igar. Mycket battre. 
Har slangt ut ett par hundra liter bark runt vindskjulet och det har varit uppehall i flera dagar sa hagen har torkat upp riktigt bra. Hovis var ute och oppnade upp bolden och kommer tillbaka nasta torsdag. Tills dess ska han ha epsom-bandage, vilket visserligen tar lite tid, men som funkar kanon. Herr Fux bryr sig inte det minsta om att jag fixar och donar. Kanske kan vi tom ge oss ut pa en liten ridtur om ett par dagar. 

Nu ska jag se om jag hittar tillbaka till alla braiga lankar som jag hade letat fram om Froken Vit's farg. De lag vackert sparade pa skrivbordet pa laptopen, sa det jobbet var ju ganska ogjort... 

Aterkommer. 

Sagt och Tyckt
Postat av: Myrmormor

Nu mår mormorn mycket bättre...

2008-11-20 @ 15:59:56
Postat av: Bibbi

Vad skönt att Herr Fux börjar bli bättre. Ang Lillmyra, kommer du ihåg när man var liten och sjuk och blev uppassad? Det var ju bara så underbart att ha mammas uppmärksamhet på det sättet. Men jag tycker synd om dig som måste springa. Ha det gott.

Kram

Bibbi

Postat av: Jules

Såklart LillMyra ska bli uppassad :p - du kan även kika förbi hos mig med en skopa glass (mest troligt att jag får en skopa ovett då jag alltid håller på småmyränglarna - men jag tar risken).

Härligt att höra att Herr Fux börjar bli bättre.

Hoppas att allt annat också löser sig. Håller tummarna.

Kram

2008-11-20 @ 16:51:43
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: TomasR

Hårddiskar, ja, nu har du kanske lärt dig en läxa? En läxa som alla som läser din blogg även bör ta till sig.



Backup gott folk, ha alltid en backup!



Enklast - en USB-disk till vilken du kopierar dina dokument, dina mail osv regelbundet. I Vista finns verktyg för säkerhetskopiering som kan duga, annars gillar jag MS fria program SyncToy. Om ni råkar ha en Mac är det tyvärr utanför mitt erfarenhetsområde.



Bra är även en nätverksdisk, SAN. Gärna med en RAID-lösning då som säkrar systemet även om en disk kraschar. Lite dyrare men trevligt med disk över nätverket.



För sanningen är, frågan är inte OM en hårddisk ska krascha, utan NÄR den kommer att krascha.





Glass - ge sorbet, variation är bra samt unte lika mycket fett...Fast ofta dyrare.

Honungsvatten är annars även bra, bevisat (i en studie nyligen) bättre än hostmedicin. De undrade om det inte var det söta i hostmedecinen som lindrade. Övrigt innehåll gav mest biverkningar verkade det som.

2008-11-20 @ 17:11:29
Postat av: Myra

MyrMormor: Bra! Da mar jag an battre jag med! :)



Bibbi: Jaaa, antligen gar det pa ratt hall, med hastarna. Matte det bara halla i sig! Och visst ar mammas odelade uppmarksamhet guld vart. Mamman trivs bra hon med. :D



Jules: En skopa i huvudet ar vad du ska fa! Hihi. Kram, sota du.



TomasR: Mmmm. En laxa jag egentligen redan kunde.... Min back up heter Maken och han ar sa bra som nagot av det du tar upp. Han funkar dessutom alldeles ypperligt pa min Mac! :D



2008-11-20 @ 17:25:02
URL: http://myrasmysterier.blogg.se/
Postat av: Malde

Och jag har också Maken som fixare av datorer. Han är ju datatekniker till yrket ;-)



Skönt att MyrMormor och Myra mår bättre! Det gäller Herr Fux också. Nu gäller det att LillMyra också blir bättre. Frisk-kramar till er alla fyra!

2008-11-20 @ 23:24:52
URL: http://maldes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback