I'll be right beside you, dear

Fan, fan, fan.
Tårarna har brännt bakom ögonlocken hela dan. Om jag har kort stubin i vanliga fall så har den varit helt och hållet obefintlig idag. Jag har varit kort och kall mot Maken, jag har varit otålig och orättvis mot SmåMyrorna, jag har varit hård och vass mot Prinsessan.
Jag mår skit. Är frustrerad. Ledsen, upprörd, uppgiven.

Och detta pga att mitt hjärta blöder så för min älskade Herr Fux. Han har så ont, så ont. Jag ser det på hans haltande gång, jag ser det på hans kroppshållning, jag ser det i hans ögon. Och jag håller fan på att gå sönder. Så maktlös. Känns som att jag inte kan göra ett skit. Bara sitta och titta på.
Och inte lär väl vädergudarna se till att hålla sig i styr så hagarna torkar upp och håller sig så.
Och inte lär väl markägaren få tummen ur och dränera hagarna, eller åtminstone grusa upp en paddock att ha för de blötaste perioderna.
Och inte lär väl jag få pengar så jag har råd att stå för det själv.

Jag tror visst att Herr Fux kommer bli bra. Jag vågar inte tro annat.
Men jag är också plågsamt medveten om att detta bara är början. Början på en lång blöt jävla vinter.
Och jag har klart för mig att mina älskade hästar tillsammans har åtta, snart tolv, hovar att få uppluckrade och förstörda av den satans vätan.

Jag vet också att underbara Leona kanske inte är det bästa sällskapet just nu.
Hur bra jag än tycker om henne.

Leona Lewis - Run (Snow Patrol)

Hon fick mig nyss att fullständigt bryta ihop, och jag är bara evigt tacksam att ingen såg det. Det var säkert en syn för gudarna.
Jeez. Get a grip, woman. Det här börjar bli pinsamt.
Vuxna människa. Gå och lägg dig.
För så här bra var jag på att inte gräva ner mig i skiten. Eller att blanda in er....

Sagt och Tyckt
Postat av: Jules

Myra raring - det är okej - att känna som du gör nu. Det som händer hos dig och hästarna är bara för mycket. All skit på en och samma gång. Jag förstår att du rasar.

Om jag var i närheten så skulle jag omedelbums komma och hjälpa till med dräneringen av hagarna och allt annat.

Massor med kramar och en puss på pannan.

Jag hoppas allt löser sig fortare än fortast.

Postat av: Sabina

Men kära vän så jobbigt för dig, det finns inget värre än när någon man håller kär mår dåligt. Tror dock att det kan vara bra att få ett psykbryt så att du inte behöver ta ut så mycket på dom övriga i familjen även om jag är helt säker på att dom har full förståelse för dig.

Jag mår som du just nu, inte av samma orsak med jag mår riktigt dåligt iaf.

Skickar dig massar av kramar.

2008-11-16 @ 11:43:09
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: TomasR

Sorgligt när någon i ens närhet lider. Katt som hund som häst som medmänniska.



vad kan hjälpa en häst som drabbas av detta? Något annat än torr underlag? Man kan tycka att hästar normalt sett borde klara fuktig terräng men kanske inte all oändlighet? Om det är fukten som stör, en vecka i stallet på torrt hö? Hjälper inte det tillsamman, kanske, med någon medikament? Eller vad krävs?



Ja, vad vet jag. Största djuret jag haft hand om är en katt...

2008-11-16 @ 13:53:48
Postat av: Livet har sina ljusa stunder..

..då t o m jag får tid att titta till er här. Som tidigare nämnts så är det nyttigt att få ur sig ett rejält psykbryt ibland, dock är det inte särskilt klädsamt med offerkoftan, så bestäm dig omedelbums för hur länge den ska få sitta på! Sen måste den av, för psykbryt är ingen lösning i längden, bara en lättnad för stunden. "Det är bara att bryta ihop och komma igen" och det vet jag mycket väl att du kommer, igen alltså... Snart!!

OT numer är kontrakt skrivet och utrensning av möbler och övrigt dylikt är i full gång. Hade ingen aning om att man verkligen kunde bo mindre än jag redan gör!???!

Kram på´re

2008-11-16 @ 19:29:14
Postat av: MissyElliot

Usch...kramar om

och kramar om igen och igen och igen....



2008-11-16 @ 20:15:00
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Malde

Vad kan jag göra mer än (((Kramar)))



Jag vet inte. Kramar igen och puss på pannan!



Om inte död så åtminstone pina på dåliga hovslagare!

2008-11-16 @ 20:54:34
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Lider med dig.

Massor med tröstande kramar till dig (och herr Fux)

Bibbi

2008-11-16 @ 20:58:38
URL: http://foppalina.blogg.se/
Postat av: barbro

Du får köpa tofflor och lägga i skumgummi vetja.

Massa kramar /B

2008-11-16 @ 22:03:14
Postat av: Miss K

Det är jobbigt när någon man tycker om inte mår bra. Allra helst djuren som inget kan säga om hur dom mår. Liksom du är jag också känslig när det gäller djurs lidande, det gör så ont i hjärtat och när det gör det så är man inte alltid så tålmodig och klartänkt som man i vanligtvis är, då blir det lätt att man både säger och gör saker man egentligen inte tänkt..Du är inte elak, du är orolig. Kramis

2008-11-17 @ 09:50:44
URL: http://meramig.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Din stackare! Och han med! Det finns inte mycket man kan göra härifrån annat än att skicka massor med kramar till tröst och styrka.

Hoppas att det går till sig fort.

Ha det så gott du bara kan och krama honom från mig. :)

2008-11-17 @ 10:38:24
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Jules

Kan du inte ringa markägaren och höra om de kan dränera i hagen?

Det är fel om du ska stå för den kostnaden. Det drar fort iväg. Som markägare så borde man iaf vara beredd att se till så att inte backen går helt i sank. Om du hade bott närmare så hade jag beemat över mannen i mitt liv och hans maskiner - utan tvekan. Nu låter jag som en tjatmoster - sorry - ring till markägaren och hör i alla fall, det är värt ett försök.

Tankarna är hos dig och hästarna.

Styrkekramar i massor.

2008-11-17 @ 10:54:46
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Kim M

Kram till dig och hoppas han redan mår bättre.

Jag känner din frustration ända hit.

2008-11-17 @ 10:57:29
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Nathalie

Förstår precis hur det känns. Snart kommer jag att mista min underbara flårrhöna.

När man ser på dem så är det nästan så man känner deras smärta. Man vill bara att de ska slippa.

Hoppas verkligen att ljuset i tunneln närmar sig snart... <3 kram

2008-11-17 @ 18:50:25
URL: http://lockigare.com/blog

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback