I röjartagen

Sådär ja. Då var lovet över. Gick med raketfart, och för mig hade SmåMyrorna gärna fått vara hemma en vecka till. Minst. Men nu tror jag att de går i skolan hela vägen fram till jul. Inte ens nån futtig liten studiedag, om jag inte har helt fel. 

MellanMyra har redan börjat storplanera inför julen. Hon önskar sig nya ridkläder, från topp till tå. Och så önskar hon sig en häst, så att jag 'kan få tillbaka Herr Fux'. Hon är givmild, det lilla barnet... 
Men jag får nog se mig som icke hästägare ett bra tag framöver, för hon vet precis vad hon vill ha, och inget annat duger. Så om någon hittar en kolsvart islandshäst, så svart så den nästan ser blå ut, så kan ni väl säga till. 
Oh, ja just ja, det måste vara en hingst också, möööjligtvis en valack, och han ska heta Diablo. Ni ser, hon vill att Fru Silversvart ska få fölis, och hon har räknat ut att det är Herr Fux's 'fel' att det inte blir några föl. Han har ju varit hos doktorn. 
Men som ni säkert redan har förstått, så med dessa krav, så lär det dröja bra länge innan hon får sig sin pålle. Och jag min. 

Jag har fått rejäl fart på Maken idag. Vi har rensat ur hela lillarummet och varit en runda till tippen. Fällde sätena och lyckades fylla hela jeepen så vi knappt fick igen bakluckan. Nu har Maken fått ihop mitt solarie och tagit ut alla sina pryttlar till garaget, och jag har röjt och sorterat bland sommar- och vinterkläder. Och alla dessa skor. 
Har väl ett par timmar kvar innan vi är helt klara, så jag får nog resa på mig igen. Har ridlektioner i em och vill vara klar till dess. Har ingen lust alls att komma hem till ett rörigt hem efter att ha varit ute och hästat i flera timmar. 

Men först ska det visst ätas. Hojtas det nerifrån köket. 


Sagt och Tyckt
Postat av: Bibbi

Ungar har mycket specifika önskemål ibland.

Just nu har min dotter fått för sig att hon ska ha en fullt utrustad fotostudio. Hon har inte förstått att jag inte tänker låt henne ta över ett rum i huset till bara det. Men hon ändrar sig så småningom.

Kram

Bibbi

Postat av: sabina

Men så duktig du är å röjer å har dig=) Bra jobbat.

Japp julklappsönskelista ska man börja med i tid.

Kramkram

2008-11-03 @ 21:26:33
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Malde

Till vilken jul har hon denna önskelista? Jag tycker att det verkar som en sådan man måste spara till - i många år ;-)



Duktiga ni är som röjer!



Må så gott!

2008-11-03 @ 21:54:21
URL: http://maldes.blogg.se/
Postat av: Jules

Det va ingen dålig önskelista :) och det är bra att börja önska sig i tid.

Måste va skönt att rensa i röran?

Här skulle det också behövas, men orken och tiden finns inte.

2008-11-04 @ 10:18:13
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Blue

Hmmm... men fru silversvart lär väl ha svårt o få några kolsvarta fölisar?? Just med tanke på färgen... så svart hon än är så ser hon väl inte allt för svart ut?



Men jag vet faktiskt en svart liten valack som är riktigt svart. O pappan bor hos samma familj. Lika svart som sin son. Fast blåton... tja det får väl vara attiraljerna då.

2008-11-04 @ 17:34:50

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback