Myra håller tiden

06.45 satte klockradion igång.
Det är skollov och jag behöver gå upp en timme tidigare än då skolan är igång.
Inte rättvist. Inte på en fläck.

Upp, iaf, och springa runt kvarteret med hundarna, innan L kom och hämtade mig kvart över sju.
Vi skulle iväg och hämta virke så uteboxar (och
numera även vindskjul) kan byggas klart, och vi var tvungna att åka tidigt så att vi var tillbaka vid niosnåret igen då jag bestämt träff med grannen för att släppa ut hästarna. Och detta grundat på att jag behövde vara hemma igen strax efter tio, då Maken börjar jobba vid halv elva och således behövde 'bli av' med MellanMyra.
Vi skulle även få hem LillMyra någon gång före lunch, och då underlättar det ju om man är på plats.

Jag tänker inte ens börja berätta, men hästarna kom inte ut förrän klockan tolv, virket var inte avlastat förrän halv ett, lastbilen var inte tillbakalämnad förrän ett och jag var inte hemma förrän halv två.
Den enda som fortfarande var på gott humör vid det här laget var LillMyra, som ju fick några extra timmar hos MyrKompis.

Joråsåattmenvisst.
Det var fasligt gott med frukost, by then.
Faktiskt.


Sagt och Tyckt
Postat av: Gutegirl

Hej! Jo, visst kan du kommentera i den bloggen, om du väljer OpenID/URL så går det:-)

Postat av: Tussen

Hej hej, tisdag hos mej! :)

2008-05-27 @ 17:49:46
Postat av: Evsi

GRATTIS! va skoj att du gick vidare. tack før din røst! men ser rätt kørt ut før min del ;)

2008-05-27 @ 18:59:03
URL: http://www.metrobloggen.se/evsi
Postat av: Evsi

GRATTIS! va skoj att du gick vidare. tack før din røst! men ser rätt kørt ut før min del ;)

2008-05-27 @ 18:59:11
URL: http://www.metrobloggen.se/evsi
Postat av: Kottemor

Jag tror ej du besitter rätten längre att klaga på
att jag arbetar ihjäl mig...
Ojojoj, förstår verkligen att frukosten smakade
vid den tiden vännen!!!

Kramar o kärlek

2008-05-27 @ 20:06:04
URL: http://ilasprivatespace.blogspot.com/
Postat av: vickan

Ojoj ta det lugnt bara,du verkar ha mycket jobb. Men de säkert roligt då allt är klart.
ha det gott

2008-05-27 @ 21:10:29
Postat av: NIKA

jaha....så brukar det bli här med ibland. Min gubbe blir skitsur om han kommer för sent till något möte eller så.....men det skiter ju jag i såklart.
kramisar

2008-05-27 @ 22:47:48
URL: http://simonslane.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Du som inte tänker skriva något som har med mig, min blogg eller detta inlägg att göra kan tänka om en gång. Eller kanske två.
Kommentarer enbart för att få läsare till sin egna blogg går inte hem alls, vare sig det gäller omröstningar, tävlingar, ointressanta tips eller annat tråk.
Bespara mig detta, är du snäll. Jag blir bara obstinat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback